پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تشریفات بی خاصیت در مجالس ختم از مصادیق اسراف و گناه کبیره است

تشریفات بی خاصیت در مجالس ختم

تشریفات بی خاصیت در مجالس ختم

به گزارش خانه خشتی، جلسه ساماندهی مجالس ختم در رفسنجان در سالن اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با حضور امام جمعه، ائمه جماعت و روسای هیئت امنای مساجد در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی  رئیس اداره تبلیغات اسلامی ضمن خوش آمد گویی و تسلیت بمناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: با توجه به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل نامگذاری شده است این شعار باید در همه امور زندگی مسلمین و جامعه اسلام جریان داشته باشد.
وی افزود: در مجالس مذهبی و ختم باید فرهنگ سازی صورت گیرد و از اسراف کاری و هزینه های غیر ضروری از جمله شیرینی ومیوه و تاج گل پرهیز شود.
حسینی با بیان اینکه تشریفات بی خاصیت و پذیرایی تشریفاتی در مجالس ختم  از مصادیق اسراف و گناه کبیره است تصریح کرد: از علما ومبلغان در خواست داریم که از طریق منابر و مجالس و نماز جمعه فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از تجمل در مجالس ختم  را بیان کنند.
وی خاطر نشان کرد: می توان در جلسات ختم با پرهیز از تشریفات غیرضروری به پذیرایی چای و قهوه بسنده کرد و به جای گلهای طبیعی از گلهای مصنوعی استفاده شود و هزینه آن صرف مستمندان گردد.
خروج از نسخه موبایل