پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

حجاب بهترین بخش امنیت عمومی برای جامعه / در زمینه حجاب و عفاف درست به وظیفه خود عمل نکردیم

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، امام جمعه رفسنجان در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی ضمن تشکر از بسیج و نیروی انتظامی که امنیت مالی و جانی را در ماه رمضان برای مردم ایجاد کردند اظهار داشت :امروزبه برکت آمریکا و دشمنان ،بی حجابی در شهرهای کشور مخصوصا در رفسنجان شیوع پیدا کرده است و مصداق بارز آن در فرودگاه ها و فضاهای عمومی و پارکها و… می باشد که اینها همه مصداق بارز جهنم است و در این جهنم هم آدمهای خوب هم هستند .
وی به فاجعه مسجد گوهرشاد و حمله رژیم سفاک رضاخانی به معترضین کشف حجاب اشاره کرد و گفت :در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۵ و به جهت پاسداشت اندیشه و گرامیداشت یاد و خاطره ی فاجعه مسجد گوهرشاد و همه شهدای مسیر عفاف و پاکدامنی این ایام به هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است .
امام جمعه بیان داشت :مردم در آن سالها از جان خود گذشتند که بی حجابی در جامعه رواج پیدا نکند .
وی تصریح کرد :اگر مسئولین ادارات خودشان احساس مسئولیت داشته باشند ولی در خصوص حجاب کارمندان خود احساس مسئولیت نداشته باشند عملا در این خصوص هیچ کاری انجام نداده اند .
وی به وضعیت فضاحت بار مانکن های مغازه های پوشاکی اشاره کرد و گفت :بی حجابی فقط مختص خانم ها نیست آقایان هم با پوشش نامناسب خود نمونه از بی حجابی را در جامعه رونق می دهند .
امام جمعه با بیان اینکه که ما در زمینه حجاب و عفاف درست به وظیفه خود عمل نکردیم اظهار داشت : مسئولین از خودشان شروع کنند ودر ادارات و نهادها و بانکها از ارائه خدمات به افراد بی حجاب یا بدحجاب جلوگیری شود تا بدین وسیله در زمینه حجاب فرهنگ سازی شود .
وی با بیان اینکه رفسنجان شهری مذهبی می باشد گفت :ما باید در این خصوص اقدام جدی صورت گیرد چراکه بدحجابی و بی غیرتی در رفسنجان رواج یافته است .
امام جمعه به آیه ای از قران کریم اشاره کرد و گفت :خداوند متعال می فرمایند:اهل خود را از جهنمی که هیزمش از بدن آدمها و از سنگ ها ست محفوظ دارید لذا با توجه به مضمون این آیه ،خداوند متعال هم در این زمنیه به ما هشدارداده است .
رمضانی پور امام جمعه رفسنجان ،تذکر دادن در خصوص حجاب ،عدم ارائه خدمات ادارات و نهادهای دولتی به افراد (هم مردان و هم زنان )بی حجاب ،برخورد جدی توسط نیروی انتظامی ،تذکر دادن در پارکها و فضاهای عمومی و احیاءامر به معروف و نهی از منکر را از جمله راهکارهای عملی در خصوص مقابله با بد حجابی عنوان کرد .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با عملی کردن راهکارها ،انشاءا… به خواست خداوند در خصوص حجاب که بهترین بخش امنیت عمومی برای جامعه می باشد موفق خواهیم شد .

خروج از نسخه موبایل