پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

نماز حلال گرفتاریهای اقتصادی و معیشتی است

به گزارش خانه خشتی ؛حجت الاسلام رمضانی پور در جلسه ستاد اقامه نماز واحدهای تولیدی و کارگری استان که پیش از ظهر امروز در کارخانه سیمان زرین رفسنجان برگزار شد،  وضعیت شکیل و ظاهری نمازخانه ها را یکی از عوامل موثر رغبت در نمازخواندن دانست و اظهار داشت :تمامی مجموعه کارگری و کارخانجات در این راستا قدم بردارند با ساخت نمازخانه های خوب و مناسب هم به خود نماز تکریم می شود و رغبت برای نماز خواندن افزایش پیدا می کند
وی افزود :نماز باعث کاهش آسیب ها  و حلال گرفتاریهای اقتصادی و معیشتی می باشد  طبق فرمایش امام سجاد (ع) که فرزند خودش به مشکل بدهکاری برخوردند پیشنهاد اقامه نماز برای حل مشکل دادند .
امام جمعه با بیان  اینکه تقریبا در سطح مدارس و ادارات مشکل ساخت نمازخانه ها حل شده است بیان داشت :نماز  تاثیر مستقیم و مهمی در خانواده ها دارد وقتی خانواده ها مقید به نماز باشند در فرزندانشان هم  تاثیر دارد .
وی با اشاره به اینکه اقامه نماز در کارخانجات کمتر از اقامه نماز در مجسد نیست بیان داشت :نگاه مدیران  خیلی مهم است و چه خوب است با وجود دین اسلامی که داریم  بحث نماز را بیشتر ترویج دهیم  و در بین اقامه نماز، روحایون هم معرفت افزایی  بکنند و نکات پند امیز و تاثیر آمیز بیان نمایند .
امام جمعه با اشاره به اینکه اقامه  نماز جماعت در پارکها با استقبال خیلی زیادی مواجه شده است تصریح کرد :ما همش نباید به مسجد اکتفا کنیم هر جا این امکان به وجد بیاید ما بتوانیم باید افردی را آموزش دهیم تا در  کارخانجات دورافتاده نماز جماعت را برگزار کنند و فتوی رهبر هم این است در جایکه روحانی نباشد می توان غیر روحانی پیش نماز باشد .

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم به نسبت مجموع کارگری که داریم هر نوع همکاری را داشته باشیم و این مجموعه فعال تر از گذشته با فضای مناسب دلنشین برای اقامه نماز در این راستا قدم بردارند .

خروج از نسخه موبایل