برگزیدگان جشنواره استانی قصه و پسته تجلیل شدند

  • شناسه خبر: 107679
برگزیدگان جشنواره استانی قصه و پسته تجلیل شدند

در اختتامیه جشنواره استانی قصه و پسته که در سالن ذکریا رفسنجان برگزار شد از ۱۶ نفر برگزیده، تقدیر به عمل آمد.

خانه » فرهنگی مذهبی » برگزیدگان جشنواره استانی قصه و پسته تجلیل شدند

به گزارش خانه خشتی ، این ۱۶ نفر در بخش های آزاد و موضوعی انتخاب شدند و شامل فاطمه شهبا، طیبه شجاعی، امیرحسین هادی زاده، محمدرضا ذوالعلی، سعیده قادری، بهناز حسینی نوه ، مهناز رجبی زاده و مجتبی افشار زاده در بخش آزاد داستان نویسی در حوزه پسته و حسین شریفی، محمد هادی فاتحی، حمیده شفیعی، حامد حسینی پناه، احسان شاکر، مرضیه قاسمی راد، زهرا قدیری، محسن علومی و اکبر خدادادی نیز در بخش موضوعی داستان نویسی پسته هستند.
در این آیین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: این جشنواره استانی از روز گذشته( چهارشنبه) در این شهرستان و با شرکت  ۱۱ شهر پسته خیز استان کرمان آغاز به کار کرد شد.
ایمان محمدآبادی افزود: ۷۲ نویسنده از سراسر استان،  ۹۸ اثر داستان در بخش های آزاد و موضوعی به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که که ۴۱ اثر از ۲۷ نویسنده پذیرش شد.
وی تصریح کرد: این داستانها در زمینه پسته نوشته شده بودند .
محمدآبادی بیان کرد: بخش جنبی جشنواره هم به کودکان شهرستان رفسنجان اختصاص یافته بود که ۱۵۰ اثر در زمینه داستان کوتاه در مورد پسته داده بودند و از این تعداد ۹۰ داستان در بخش آزاد و ۶۰ داستان هم در بخش موضوعی ارایه کرده بودند.
در ادامه بلقیس سلیمانی داستان نویس، داور این جشنواره و پژوهشگر معاصر ایرانی هم گفت: رفسنجان به سه چیز( پسته، مردم سیاسی و داستان) معروف است، از انجایی که هر اقلیمی تابع وضعیت کشاورزی است لذا رفسنجان هم با محصول پسته، به نوعی از فرهنگ خاصی تبعیت می کند.
وی افزود: در این جشنواره آثار و داستانهایی که داوری می کردیم کمتر سعی شده بود که از اقلیم راهی به سوی جهان بگشایند.
وی بیان کرد: بایستی از طریق جلوه های اقلیمی به حرفیبرسیم که مرزهای جهانی را در نوردد.
سلیمانی اظهار کرد: استان کرمان پتانسیلهای ویژه ای از لحاظ اقلیمی دارد و از سردترین نقطه تا گرمترین نقطه این استان محصولاتی وجود دارد که می تواند ادبیاتی جهانی خلق کند.
بلقیس سلیمانی خاطرنشان کرد: در جشنواره استانی قصه و پسته شهرهای استان که پسته خیز هستند شرکت داشتند، لذا در ۴۰ شهرستان کشور نیز این محصول کشت و برداشت می شود که جا دارد این جشنواره در سالهای آینده به صورت ملی برگزار شود و آثار این جشنواره در قالب یک اثر ماندگار گرداوری و عرضه شود.
همچنین معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رفسنجان هم گفت: رفسنجان اصالت و پیشینه بالایی در حوزه کشاورزی پسته دارد.
محسن ارسلان اظهار کرد: دستاوردهایی که در این حوزه کسب شده است، ثبت ملی پسته به نام رفسنجان است که امسال انجام شد.
وی تصریح کرد: برای توسعه و رونق اقتصادی باید از جانب محصول پسته که ارزاورترین محصول کشاورزی ایران است بهره مند شدو صنایع تبدیلی و … را راه اندازی کرد.
ارسلان خاطرنشان کرد: سال آینده جشنواره ملی پسته در رفسنجان برگزار خواهد شد.
در پایان این جشنواره از خالقین هشت اثر در بخش آزاد و هشت اثر در بخش موضوعی تجلیل به عمل امد و این شرکت کنندگان از شهرهای مختلف از جمله رفسنجان، کرمان، شهربابک، انار ، بردسیر و … بودند.

برچسب ها:
جشنواره استانی قصه و پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان