پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اقامه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین(ع) / نمی شود هر کاری را به اسم امام حسین(ع) تمام کرد

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام رمضانی پور در مراسم نواختن زنگ آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر در رفسنجان که صبح امروز در دبیرستان پسرانه شهید انصاری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معروف های خوب در جامعه دو ماه محرم و صفر است که شیعیان آل محمد(ص) هیچ گونه جشنی ندارند و برپایی چنین مراسمی را منکر می پندارند و این مربوط به صدها سال عمر تشیع است.

وی به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر همزمان با ماه محرم الحرام اشاره کرد و گفت: این هفته برای این فریضه واجب ، جنبه ترویجی دارد، در زمان کوتاه نمی شود منکر زدایی کرد، امر به معروف و نهی از منکر منوط به زمان نیست اگر منکر فراگیری در جامعه بوجود آید درهر زمانی که باشد باید برخورد شود.

رمضانی پور گفت: امروز جامعه به سمتی در حال حرکت است که معروف جایش را به منکر می دهد  اگر اجازه دهیم که این اتفاق بیافتد در واقع ما انسان های متحرکی می شویم که باید منتظر هر نوع بلا در همین دنیا باشیم.

وی افزود: تحت هیچ شرایطی نباید بگذاریم که این دو واجب جایشان را عوض کنند و یک کار بد در جامعه خوب بشود.

رمضانی پور ضمن قدردانی از اهتمام مسئولین شهرستان نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: طلا پوشیدن برای مرد یک منکر در جماعه است و نباید بگذاریم یک منکر اشکار در جامعه انجام شود اما هیچ کس حاضر نیست حرفی بزند و اگر هم کسی بگوید به او گفته می شود چرا می گویید هر کسی می تواند به در خانه امام حسین(ع) بیاید.

وی ادامه داد: هرکسی هر کاری را در جامعه انجام می دهد  و به اسم امام حسین(ع) تمام می کند ، امام حسین(ع) با بزرگترین منکر زمان خوش و با ریختن خون مطهر خود قیام کرد.

رمضانی پور با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) اقامه امر به معروف و نهی از منکر بوده است خاطر نشان کرد: بزرگترین معروف روحیه جهادی و انقلابی و حفظ این روحیه در جامعه است، این است که برای خدا، قران و ولایت از جان خود بگذریم همانگونه که شهدا در دفاع مقدس جان خود را اهدا نمودند.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه روحیه انقلابی بودن، انقلابی فکر کردن و عمل کردن باشد دشمن نمی تواند تهدید داشته باشد و جوانی که این روحیه را داشته باشد دیگر به سمت گناه نمی رود.

رمضانی پور گفت: باید فکر انقلابی داشته باشیم و جا پای ولایت بگذاریم جلوتر و عقب تر از ان حرکت نکنیم و همچنین از کسانی که در راه تضعیف ولایت هستند، حمایت نکنیم.

امام جمعه رفسنجان هماهنگ شدن با ظلم و زیر پا گذاشتن نظام، ولایت؛ خون مطهر شهدا و ارزش ها را بزرگترین منکر عنوان کرد.

خروج از نسخه موبایل