پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز در هر زمانی واجب است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، نشست بصیرتی مردمی حوزه مقاومت بسیج خواهران صدیقه الکبری (س) عصر امروز در محل سالن دبیرستان رقیه گرامی برگزار شد.
در این مراسم که با حضور سرپرست و مسئولین سپاه ناحیه رفسنجان و اعضای حلقه های شجره طیبه صالحین برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر (عج) در سخنانی به اهمیت حجاب پرداخت و افزود: افراد با حجاب و بی حجاب برای خود استدلال هایی دارند که منجر به رعایت یا عدم رعایت حجاب می شود.
وی از این شبه استدلال ها با نام مغالطه یاد کرد و ادامه داد: برخی از جوانان به دنبال دلیل آوردن برای بی حجابی هستند و گاهی عنوان می کنند که بی حجابی فرهنگ است تا جلوی استدلال ها را بگیرند.


دکتر مصطفی هادوی نژاد در ادامه بیان داشت: عده ای با این فرض که قیامتی در کار نیست، به بی حجابی روی می آورند و افرادی نیز با آوردن این استدلال که ۹۰ درصد مردم بی حجاب اند، اقدام به آن می کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه ولی عصر (عج) مغالطه هایی از جمله جلب ترحم، آرزو اندیشی، توسل به مرجع کاذب، تکذیب، بی اهمبت نمودن موضوع بد حجابی، انگیزه و انگیخته، توهین، منشأ و … را از جمله شبه استدلال هایی دانست که افراد برای توجیه بی حجابی می آورند و اظهار داشت: عده ای، بی حجابی را به عنوان سنت روز و چادر و حجاب را قدیمی قلمداد می کنند؛ حتی برخی از جوانان ما حکم حجاب را می دانند اما حاضر به رعایت آن نیستند.
دکتر هادوی نژاد هم چنین بیان داشت: اگر جوانی دست به خود آرایی زد، زمان ازدواجش فرا رسیده و به عبارتی میوه ای است که باید چیده شود؛ ضمن اینکه باید به دنبال ازدواج آسان و با تدبیر و آگاهانه بود.
وی رعایت حجاب و عفاف و حیا را تنها مختص عصر حاضر ندانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز در هر زمانی واجب است و به آن امر شده است لذا ضروریست شرایط امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم.
در این مراسم هم چنین عده ای از دانش اموزان بسیجی واحد پوینده شاهد به اجرای سرود پرداختند و کلیپی از صحبت های رهبر معظم انقلاب پخش شد.

خبرنگار: مهناز شریفی

به روایت تصویر

خروج از نسخه موبایل