مدیریت یکپارچه دستگاه ها همیار مدیریت شهری باشد/شهرداران توانمند و قوی انتخاب شوند

  • شناسه خبر: 127895
مدیریت یکپارچه دستگاه ها همیار مدیریت شهری باشد/شهرداران توانمند و قوی انتخاب شوند

نماینده مردم رفسنجان گفت: شوراها نقش اقتصادی و درامدزایی در شهر را برعهده دارند باید شهرداران توانمد و قوی انتخاب شوند ،همراهی و اتحاد یک ضرورت در پیگیری امورشهری است، مدیریت یکپارچه کلیه دستگاه های اجرایی و نهادها باید همیار با مدیریت شهری باشد.

خانه » اجتماعی » مدیریت یکپارچه دستگاه ها همیار مدیریت شهری باشد/شهرداران توانمند و قوی انتخاب شوند

به گزارش خانه خشتی ؛ احمد انارکی محمدی صبح امروز در مراسم تحلیف و آغاز به کار شورای اسلامی شهر و روستا ضمن تاکید بر اهمیت شوراها اظهار داشت : انتخابات ، از دموکراسی دینی و ازادی در کشورحکایت دارد چراکه امور کشور در بسیاری از موارد نشان می دهد که بین مردم و دستگاه های اجرایی رابطه خوبی برقرار است و مردم تعیین کننده امور خود هستند و در این میان شوراها نقش رابط بین مردم و دولت هستند.

وی تصریح کرد :شوراها از مردم هستند و مشکلات انها را می بینید و میتوانند مستقیم لایحه به مجلس ارائه دهند .

انارکی محمدی خاطرنشان کرد : مشکل شهرستان و دیگر شهرها این است که قانون مدیریت خدمات واحد نداریم و شهردار مدیر شهر است و عملا با سایر دستگاه های اجرایی بیگانه است و به دلیل نداشتن درامد پایدار شهر فروشی می کند .

نماینده مردم رفسنجان  افزود : شوراها نقش اقتصادی و درامدزایی در شهر را برعهده دارند باید شهرداران توانمد و قوی انتخاب شوند ،همراهی و اتحاد یک ضرورت در پیگیری امورشهری است، مدیریت یکپارچه کلیه دستگاه های اجرایی و نهادها باید همیار با مدیریت شهری باشد.

مهندس انارکی محمدی  تاکید کرد : در برنامه ششم توسعه در زمینه توسعه مدیریت واحد شهری و به نفع ان  کارهایی صورت گرفته که از ابتدای امسال اجرایی خواهد شد.

وی افزود :تغییرات اساسی در مدیریت واحد شهری مختص ۴۰ تا ۵۰ سال قبل است و جوابگوی الان نیست ،بر اساس ماده ۶ برنامه ششم ،عوارض حاصل از  ارزش افزوده پس از کسر حقوق دولتی و قانونی قرار شده است حسابی به صورت تمرکز وجوه ایجاد شود که مبلغی حدود  ۶۵% به حساب شهرداریها و ۳۵ % به حساب دهیاریها واریز شود و این امر مهم باعث  ایجاد زیر ساخت در شهر و روستا خواهد شد .

نماینده مردم رفسنجان در ادامه اضافه کرد :این عوارض طبق ماده ۱۳۷ پانزدهم هر ماه به حساب شهرداری واریز می شود .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان