پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

کتابخانه مرحوم هاشمی رفسنجانی در رفسنجان رونمایی شد/تصاویر

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدعلی دهقان رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان روز گذشته در مراسم گرامیداشت  زادروز ایت الله هاشمی رفسنجانی با اعلام این خبر اظهار داشت: ابعاد زیادی از شخصیت هاشمی رفسنجانی ناشناخته مانده است ایشان علاوه براینکه یک سیاستمدار واقعی بودند یک مدیر و عالم هم بودند و با اثار علمی که بر جای گذاشته اند از همه جهات در خور ستایش هستند.

وی اضافه کرد :کمتر شخصیتی در دنیا وجود دارد که همه خصلتها را در یک جا در خود داشته باشد جمع شدن همه خصوصیتها در ایشان وی را متمایز کرده است چهره علمی وی جدای ازچهره سیاسی که داشتند باید از دید علمی دانشمندان بررسی شود و به همگان معرفی شود .

دهقان خاطرنشان کرد :زندگی مرحوم ایت الله هاشمی را باید در بره های مختلف زندگی قبل از انقلاب ،بعد از انقلاب ،دوران دفاع مقدس ، دوران سازندگی ، دوران اصلاحات و همچنین ده سال اخر عمر وی را مورد بررسی قرار داد چرا که بررسی ابعاد شخصیت هاشمی جای تحقیق و بررسی دارد.

دهقان در ادامه به مساعدتهای دکتر مصطفی معین وزیر اسبق علوم تحقیقات و فناوری برای توسعه دانشگاه ولی عصر اشاره کرد و اظهارداشت :در سال ۶۹ مجوز این دانشگاه بدست توانمند ایشان صادر شد و اکنون اگر این دانشگاه رشد کرده است مرهون مساعدتهای وی می باشد .

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ولی عصر از سال ۷۰ فعالیت خود را شروع کرد افزود :این دانشگاه در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و وجود ۹ هزار و ۳۰۰ دانشجوو در مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری و ۲۶۰ نفر هایت علمی در زمینه استادیاری ،استادی ،مربی و دانشیاری فعالیت می کند .

وی با بیان اینکه ما در زمنیه پژوهشی در سطح کشور مطرح هستیم بیان داشت: اولین بودجه برای دانشگاه ولی عصر بدست هاشمی رفسنجانی  در سال ۷۰ استارت خورد ،وی همیشه نگاه خاصی به این دانشگاه داشتند و پشتیبان و حامی دانشگاه بودند .

 

خروج از نسخه موبایل