معاون استانداری در ستاد اقامه نماز استان کرمان مطرح کرد:

نماز جماعت باید در ادارات بیش از ۸ کارمند اقامه شود

  • شناسه خبر: 150387
نماز جماعت باید در ادارات بیش از ۸ کارمند اقامه شود

معاون استانداری در ستاد اقامه نماز استان کرمان گفت: ادارات دولتی باید نمازخانه داشته باشند و بالای هشت کارمند در اداره باید نمازجماعت داشته باشند .

خانه » فرهنگی مذهبی » نماز جماعت باید در ادارات بیش از ۸ کارمند اقامه شود

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام عبدالحسین علیزاده در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان رفسنجان اظهار داشت :بزرگترین عید شیعیان عید غدیر است که متاسفانه  مورد توجه قرار نمی گیرد .

وی بیان داشت:شهدا از نفس افتادند که ما از نفس نیفتیم انها قامت راست کردند تا ما قامت خمیده نکنیم هر چه داریم از به برکت شهدا داریم .

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد :به برکت نظام به ما مسئولیتی واگذار شده است اگر کوتاهی کنیم مورد مواخذه قرار می گیریم خداوند شاهد و ناظرکارهای ماست فردای قیامت در محضر قاضی ای نشستیم که خود شاهد است .

وی افزود :مسئولیت بزرگی که بر گردن تک تک ما نهاده شده اقامه نماز است نماز را باید در اداره ها احیا کنیم .

حجت الاسلام علیزاده عنوان داشت : براساس دستورالعمل وزیر کشور مسئولیت پیگیری اقامه نماز در ادارات شهرستان  بر عهده شخص فرماندار است امام جمعه به عنوان در سطح شهرستان احاطه دارند .

وی اضافه کرد:بر همین اساس فرم های ارزیابی اقامه نماز توزیع خواهد شد ،ادارات باید نمازخانه داشته باشند و بالای هشت کارمند در اداره باید نمازجماعت داشته باشند .

حجت الاسلام علیزاده گفت :آسیب های اجتماعی در جامعه طوری فراگیر است که خود مقام معظم رهبری خودشان در این موضوع وارد شده اند قرآن راه را برای ما مشخص کرده است و اداراتی که در آن نماز اقامه می شود آسیب های اجتماعی در آن کمتر است .

وی ادامه داد :دغدغه مسئولین ما آسیب های اجتماعی است و نماز می تواند در این زمینه موثر باشد .

حجت الاسلام علیزاده تاکید داشت :امروز امن ترین کشور در منطقه هستیم با تلاشهای نیروی های امنیتی و تامیدات مقام معظم رهبری این امنیت به وجود امده است .

وی یادآور شد :دلیل اقامه نماز تاکید خداوند بر این امر و دوم برای کاهش آسیب های اجتماعی می باشد ایجاد شورای اقامه نماز در ادارات هر دو ماه یکبار و پخش اقامه اذان در ادارات مهم است .

حجت الاسلام علیزاده خاطرنشان کرد :مسئولین باید در اقامه نماز الگو باشند مسئولین ادارات میتوانند عضو هیات امنای مساجد شوند تا خدمتی به مسجد شود اگر اداراتی امکان اقامه نماز جماعت ندارند مسئول اداره نماز را اقامه کند .

وی افزود :تشکیل کارگروه بررسی وضعیت اقامه نماز در مسیرهای جاده ها ضرورت دارد سه ماهی یکبار بازدید نمایند .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • ثریا پورعبدالهی

    سلام بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع)نمازخانه ندارد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان