پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

آیت الله جوادی آملی ظرفیت بزرگی برای طالبان علم است

به گزارش خانه خشتی؛حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور صبح امروز در اولین همایش ملی بررسی آراء و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر رفسنجان با بیان اینکه از افتخارات حوزه علمیه استان کرمان این است که چند سالی است علم ترویج اندیشه های قرآنی را برداشته است اظهار داشت: شخصیت علامه جوادی آملی برای همه درس آموز است در چند رشته تخصص داشتن، مجموعه این تخصص ها را در خدمت قرآن به کار گرفتن، سلوک معنوی و اخلاص آیت‌الله جوادی‌آملی موجب شده تا امروزه ظرفیتی برای همه کسانی که مدعی طالبیت علم و پیگیر دانش هستند ایجاد شود.

وی بیان داشت: آیت الله جوادی آملی بخش اعظم داشته هایش را از راه خلوص نیت ، مجاهدت و خرج کردن در راه بندگان بدون منت به دست آورد، او سخن می گوید و خداوند علم را بر وی  جاری می کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: علمی که این استاد ربانی بدست آورده است از طریق خلوت با خدا ، ریاضت و عبادت های شبانه است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله جوادی‌آملی به مباحثی مثل حقیقت، رسالت و اعجاز قرآن پرداختند ابراز داشت: این مباحث اگر به درستی فهم شود تلقی روشن‌تری از کتاب مقدس در آن صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام بهجت پور تاکید داشت: آیت الله جوادی آملی سعی کرد توضیح دهد استفاده از قرآن به خاطر اصالت آن است و قرآن خود نور است و نیاز به هیچ منبعی ندارد اگر قرآن را به وسیله قول صحابی و قول تابعی و حتی قول پیغمبر  بخواهیم بفهمیم حجیت و ظهور قرآن از جایی دیگر گرفته شده است و اصالتی ندارد.

وی یادآور شد: آیت‌الله جوادی‌آملی از شاگردانی است که حق شاگردی را ادا کرده و این مکتب را به خوبی برای مردم و جامعه تشریح کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به نظریات آیت الله جوادی آملی بیان داشت: ایشان در بخش تفسیر توضیح می‌دهد قرآن، سنت و عقل در کنار هم هستند و از سنت به عنوان مکمل قرآن استفاده می شود در رابطه با کشف آیات خدا از هر سخنی می توانید استفاده کنید اما بحثی دیگر این است که قرآن مسایل را به طور اجمالی و کلی بیان کرده و بیان جزئیاتی جز از مقام وحی الهی امکان تفسیر آن نیست.

وی با اشاره به اینکه تسنیم آیت‌الله جوادی‌آملی، المیزان ۲ است که تفسیر موضوعی قرآن را بیان کرده است گفت: بعد از نزول قرآن بیان آیات کار پیغمبر است و تبیین قرآن به عهده پیامبر است و تنها ملازم قرآن است.

 

 

 

خروج از نسخه موبایل