پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

انقلاب اسلامی تبدیل به الگوی محرومان و ستمدیدگان عالم شد

جلالی

جلالی

حجت الاسلام حسین جلالی در گفت و گو با خانه خشتی بیان کرد: انقلاب های زیادی در دنیا رخ داده و این انقلاب ها با عمر کوتاه همراه بوده است.
وی افزود: موسسه ای در آمریکا به بررسی عمر انقلاب ها پرداخته و می گوید بیشترین عمر یک انقلاب ۳ الی ۴ ماه است و بیشترین آن ها سه سال است و عمر یک انقلاب نهاین ده سال است و به آن هم نمی رسد.
انقلاب اسلامی رنگ الهی دارد
حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: تنها انقلابی که از این قانون تخلف کرده عمر انقلاب اسلامی ایران است که وارد نیم قرن شده است.
وی اما راز ماندگاری انقلاب ما، دینی و اسلامی بودن آن دانست و افزود: زیرا رنگ خدا بهترین رنگ هااست و انقلاب اسلامی رنگ خدایی به خود گرفته و الهی شده تا جاودانه و ماندگار شده است.

انقلاب اسلامی کمونیست و سکولاریسم را محکوم می کند

نماینده مجلس در پاسخ به اینکه انقلاب اسلامی چگونه معادلات جهانی در عرصه سیاست بر هم زد ؟ بیان کرد: وقتی انقلابی معتقد به ارزش های الهی شد سیاست را نیز مبتنی بر خداباوری می کند و به راحتی شعار : نه شرقی، نه غربی ” را سر می دهد.
وی ادامه داد: چون استکبار جهانی بلوک غرب( سکولاریسم) و بلوک شرق ( کومونیست) را عنوان می کنند و این ها بر نابودی اتفاق نظر دارند به این شکل که معتقدان به بلوک شرق بر این باور هستند که دین نباید در اجتماع باشد و طرفداران بلوک غرب هم اذعان دارند که دین تنها باید به اجتماع گسترش یابد.
حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: اما انقلاب اسلامی نه به کمونیست و نه به سکولاریسم اعتقاد دارد؛ نه این و نه آن؛ لذا طرفداران انقلاب اسلامی ارزش های اسلامی، قدرت خدا را باور دارند و قدرت های دیگر را پوشالی می دانند.
وی خاطرنشان کرد: لذا می بینیم که ابرقدرت جهان یعنب آمریکا روز به روز از حکومتش کاسته می شود و ضعیفتر می شود؛ و نیز اسراییل هم دیگر جایی در دنیا ندارد و برای نگهداشتن خود تنها در کوچه پس کوچه های خود تلاش می کند.

انقلاب اسلامی حرف جدی و نو دارد که به گفتمان و مکتب تبدیل شد

حجت الاسلام جلالی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا انقلاب اسلامیئ مکتب و گفتمان محسوب می شود؟ بیان کرد: وقتی حرف جدی و نو در دنیا داشته باشید مطمئناً تبدیل به مکتب می شود.
وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی بعد از ۱۴۰۰ سال اولین حکومت مبتنی بر دین و ولایت فقیه است؛ و جدیدترین حکومت اسلامی است.
نماینده مجلس تصریح کرد: حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران الگو و روش های جدید در اقتصاد، سیاست، مدیریت، فرهنگ و اجتماع دارد پس بنابراین تقلیدی از شرق و غرب نیست.

حکومت اسلامی ریزه خوار شرق و غرب نیست

وی خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی مستقل است و تصمیم می گیرد پس وقتی ریزه خوار سفره شرق و غرب نیست حرفی نو داردو به گفتمان و مکتب تبدیل می شود.
اگر انقلاب نمی شد ایران چه وضعیتی داشت؟
حجت الاسلام جلالی در پاسخ به سوال مذکور گفت: اگر ایران انقلاب نمی کرد ملت های دیگر انقلاب می کردند و خدا نمی گذارد دینش بر زمین بماند.
وی افزود: اگر انقلاب نمی شد امروز خاورمیانه ذلیل ترین کشورها و مردم دنیا را داشت؛ همه کشورهای ذلیل امروز ما را به عنوان برده خود می دانستند و امروز نوکر آمریکا بودیم.
حجت الاسلام لالی بیان کرد: اگر انقلاب نمی شد امروز چیزی به عنوان شخصیت، هویت عزت نداشتیم و همه ثروت های مادی و معنوی را غارت می کردند.
وی خاطرنشان کرد: در ایران که انقلاب اسلامی به پا شد و جمهوری اسلامی شکل گرفت این جمهوری هم بر خودش حیات بخشید هم به کشورهای مسلمان نشین دیگر مانند لبنان، سوریه، عراقف یمن و غیره.

در جنگ نرم دشمن با رنگ و لعاب دوستانه می آید

حجت الاسلام حسین جلالی قدرت استقلال ایران اسلامی را خاری به چشم دشمنان عنوان کرد و گفت: وقتی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و دشمنان متوجه مستقل شدن و عزتنمدی ایران شدند نقشه ها و توطئه ها برای نابودی این جمهوری اسلامی در بخش های جنگ نرم، جنگ سخت و جنگ ترکیبی چیدند.

وی افزود: دشمن اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دست به ترور دانشمندان و افراد موثر در انقلاب اسلامی و کشور ایران زد در این رابطه ما بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم.
حجت الاسلام جلالی بیان کرد: آن ها کودتاهای فراوان و فتنه ها و اغتشاشات زیادی علیه ایران به پا کردند؛ در هشت سال دوران دفاع مقدس جنگ سخت را بر ملت ایران تحمیل کردند.
وی تصریح کرد: با اینکه رهبر انقلاب اسلامی بارها مدیران کل و مسئولان کشور را هشدار داد که مواظب شبیخون فرهنگی دشمن باشید؛ اما متاسفانه در این خصوص تدابیری اندیشیده نشد و در دام جنگ نرم دشمن قرار گرفتیم.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جنگ نرم دشمن دیده نمی شود و بارنگ و لعاب دوستانه می آید تا نابود کند آنچه را که مانع اوست.
وی ادامه داد: فتنه ۸۸ از سخت ترین توطئه های دشمن علیه ایران بود این جنگ، جنگ نرم بود و عده ای از مسئولان هم در این فتنه حضور داشتند.

مردان و فرزندان ایران در تیررس دشمن در فضای غیر واقعی

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: دشمن در حال حاضر جنگ ترکیبی را علیه ایران به کار گرفته است که این جنگ شامل بخش های رسانه ای، نفوذ و جنگ نرم است؛ متاسفانه برخی تصمیم گیران حوزه اقتصادی کسانی هستند که در گرو صندوق بین المللی، پول دارند، متاسفانه اکبری ها و جیسون رضایی ها در عرصه نفوذ بسیار داریم.
وی خاطرنشان کرد: بدتر از همه اینکه در جنگ تبلیغاتی و رسانه ای نمی توانیم مقابله کنیم و دشمن در فضای غیرواقعی( فضای مجازی) رسانه ای ما را شکست می دهد.

راهپیمایی های غرورآفرین ایران؛ فضای واقعی است

این نماینده مجلس عنوان کرد: از جمله اینکه دشمن در این فضا مریم رجوی را رییس جمهور ما انتخاب کرده؛ اقتصاد ایران را ورشکست اعلام کردند و دیگر موارد، که قصد ناامید کردن ملت ایران را دارند؛ در حالی که فضای واقعی این نیست؛ آن ها از راهپیمایی میلیونی در اربعین حسینی، از راهپیمایی میلینی ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، روز قدس و غیره می ترسند.
وی گفت: این راهپیمایی های عظیم و غرورآفرین ایران، تماشایی ترین راهپیمایی ها در دنیااست که از ایران مخابره می شود و دشمن در این برهه از زمان لرزه به اندامش می افتد.
حجت الاسلام جلالی بیان کرد: دشمن برای همین در فضای غیرواقعی سعی دارد در همه ابعاد ایران را زمین بزند و بزرگترین خطری که ما را تهدید می کند پروپاگاندی تیلیغاتی است و واقعیت ها را بازگو نمی کنند و در کنار ابار سانسور دروغ پردازی هم می کنند که باید مواظب باشیم و جدی بگیرم جنگ ترکیبی دشمن را.

با روحیه انقلابی گره گشای مشکلات مردم باشیم

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن روحیه انقلابی یعنی انسان به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی پایبند باشد و به وقت عمل کند و اگر جایی نیاز است فریاد بزند باید فریاد بزند و از حق مظلوم دفاع کند و جایی که باید برای دفاع از حق مظلوم سکوت کند باید سکوت کند.
نماینده مجلس گفت:خوشبختانه در ایران درصد زیادی از مسئولین، مردم و فرزندان این خطه دارای روحیه انقلابی هستند و برپایی اردوهای جهادی در راستای رفع مشکلات درمانی، مسکونی، تنش آبی و غیره گواه این مسئله است.
جلالی بیان کرد: روحیه انقلابی همان روحیه جهادی است که در جهادگران می بینیم آن ها شبانه روزی تلاش می کنند و تأکید بر اصول و ارزش های اسلامی دارند و سعی بر گره گشایی کار و مشکل مردم دارند.

انقلاب اسلامی تبدیل به الگوی محرومان و ستمدیدگان عالم شد

حجت الاسلام جلالی در ادامه بیان کرد: وقتی جمهوری اسلامی مبتنی بر ولایت و ارزش ها شد باید بر ولایت و ارزش ها پایبند بود و بر حفظ ارزش ها کوشید، یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی مبارزه با تبعیض است.
وی ادامه داد: آخرین وصیت امیرالمومنین علی (ع) این است که یار و یاور مظلوم و دشمن ظالم باشیم؛ لذا این پیام اسلام و امام علی(ع) خطوط مرزی زمینی و هوایی نمی شناسد و مظلوم و مستضعف هر کجا باشند باید مورد حمایت قرار گیرند.
حجت الاسلام جلالی افزود: انقلاب اسلامی به این رکن و ارزش، پایبند است و حضور ایران در لبنان و دیگر ممالک اسلامی جهت دفاع از حق مظلوم گواه این موضوع است.

صدور انقلاب اسلامی در دنیا در حال گسترش است

نماینده مجلس در بخش دیگر از این گفت و گو اظهار داشت: درباره صدور انقلاب اسلامی برخی فکر می کنند این صدور با استفاده از نیروی انتظامی، جابجایی مرزها و اسلحه صورت می گیرد که اینجا باید عرض کنیم این طور نیست.
حجت الاسلام جلالی افزود: اینکه انتفاضه را در کرانه باختری می بینیم شور و حضور این جوانان د راین انتفاضه به این دلیل است که پیام امام را دریافت کردند و لبیک گفتند.
ویی افزود: وقتی در نیجریه روز قدس برگزار می شود به این معنی است که پدیده استکبارستیزی در همه جای دنیا و نیز معنویت در دنیا و گرایش ها به دین و ارزش های الهی در حال گسترش است و ضد استکبارستزی در دنیا برای رسیدن به یک هدف آرامش و زندگی در امنیت است که در ایران اسلامی به این هدف رسیده ایم و مسلمانان ایران در هر جای دنیا ظلمی را ببینند ان را محکوم و منسوخ می کنند این همان صدور انقلاب اسلامی است.

گزارش از: مریم رضایی

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل