رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان:
راه اندازی نظام مردم سالاری دینی از دستاوردهای شگرف نظام است/حضور حداکثری مردم در صحنه های انقلاب مهر مقبولیت نظام
رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: یکی از دستاوردهای شگرف نظام اسلامی، عدول از نظام استبدادی و برنامه ریزی نظامی بر مبنای مردم سالاری دینی است.
به گزارش خانه خشتی؛ رضا رنجبر کریمی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص دستاوردهای نظام اظهار کرد: دستاوردهای نظام زیاد است که به کرات در رسانه ها اعلام می شود اما یکی از دستاوردهای شگرف نظام اسلامی، عدول از نظام استبدادی و برنامه ریزی نظامی بر مبنای مردم سالاری دینی است؛ نظامی که مردم مستقیم در تعیین سرنوشت خود دخیل هستند که برگزاری بیش از ۴۳ انتخابات از سال ۵۷ تاکنون گواه این مطلب است.
رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: این نظام که مبنای تصمیم گیری و تصمیم سازی برگرفته از اسلام ناب محمدی است با پایداری ولی فقیه زمان تحقق پیدا می کند. اگرچه ما تا رسیدن به جامعه ایده آل اسلامی فاصله داریم، اما اتفاقات رخ داده از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با وجود همه توطئه ها نشان دهنده جهت گیری درست تصمیمی است که مردم در ۲۲ بهمن سال ۵۷ گرفته اند و آن را در ۱۲ فروردین ماه سال ۵۸ با رفراندوم جمهوری اسلامی ثبیت نمودند.
وی بیان کرد: کمتر از پنجاه روز از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که نزدیک به ۱۰۰ درصد مردم ایران؛ مردمی که واجد شرایط رای دادن بودند در روزهای دهم و یازدهم ۵۸ پای صندوق های رای رفتند و بیش از ۹۸ درصد این مردم که سالیان سال طعم و مزه رژیم های سلطنتی و پادشاهی را چشیده بودند برای تغییر نظام حکومت ایران نظام سیاسی از پادشاهی و سلطنتی به جمهوری اسلامی رای آری دادند.
رنجبر کریمی بیان کرد: در آن روزها همه مردم با اندیشه های مختلف حضور داشتند زن و مرد، روستایی و شهری حماسه بزرگ را در آن روز ایجاد کردند و این رای قاطع نشان دهنده سال ها ظلم و ستم و بی عدالتی و بیدادی بود که رهاورد نظام سلطنتی بود و از طرفی نشان گوش سپردن مردم به ندای فطرت الهی خود که معمار کبیر انقلابی اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال های نهضت گرد و غبار از آن زدوده بود و باعث شده بود مردم به صحنه بیایند و در راه استقلال و آزادی خود قیام بکنند و به جمهوری اسلامی رای بدهند.
رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی چارچوب های کلیشه ای آن زمان بهم ریخت و فصل جدیدی که در آن دین و دنیا را در کنار هم می دید آغاز شد و به همین خاطر هم بود که صاحبان زر و زور را که سالیان سال مردم را در چارچوب های خاص خودشان قرار داده بودند، به واکنش وا داشت.
وی افزود: می توان گفت از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون سالی نبوده که توطئه ای جدیدی توسط نظام های استکباری و سرمایه داری برای سرنگونی و تضعیف این نظام انجام نداده باشند، جنگ تحمیلی هشت ساله و حمایت همه جانبه استکبار جهانی با مشارکت بیش از ۳۱ کشور جهان انجام شد، ترورهای کور و ناجوانمردانه ی شخصیت های مهم نظام، مردم عادی که برخی گزارش ها عدد بیش از ۱۷ هزار ترور مطرح می کند از زن، مرد ، کودک،کوچک و بزرگ توسط گروه های مختلف معاند به شهادت رسیدند.
رنجبر کریمی عنوان کرد: تحریم های همه جانبه اقتصادی، قطعنامه های متعدد، برانگیختن احساسات قومیت ها و اقلیت های مذهبی در کشور و خیلی از فتنه های دیگر که آخرین آنها قائله سال گذشته بود که هر کدام از آنها به تنهایی می توانست یک نظامی را سرنوگون نماید که خوشبختانه به فضل الهی و هوشیاری مردم فهیم ایران همه آنها منجر به شکست شد و روسیاهی را برای ایجادکنندگان برجای گذاشت.
وی بیان کرد: جامع ترین و دقیق ترین این توطئه ها فتنه سال گذشته بود که به بهانه اتفاقی که برای یک خانم رخ داد آغاز شد تا جایی که رهبر انقلاب مهندسین دقیق آنها را برای براندازی نظام تحسین کردند اما محاسبه آنها را غلط برشمردند.
رنجبر کریمی تاکید کرد: دشمن فکر می کرد با موج سواری بر روی مشکلات اقتصادی و با فحاشی و اقدامات خشونت بار و تبلیغات پر حجم رسانه ای و تشویق عده ای خود فروخته، می توانند مردم ایران و مسئولین را ناامید نمایند و زمینه برای تغییر نظام کلید بزنند اما باز هم مردم هوشیار، صبور و مقاوم ایران که این خصلت برگرفته از غیرت دینی ایران است، اینجا نیز نقشه دشمن را ناکام گذاشت.
رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریان های سیاسی گوناگون تعابیر مختلفی برای نوع حکومت آینده ایران مطرح می کردند؛ مانند جمهوری دموکراتیک، جمهوری دموکراتیک اسلامی، بعضی ها جمهوری اسلامی و برخی نیز صرف لفظ حکومت اسلامی را مطرح می کردند.
وی ادامه داد: اما نگاه تیزبین امام راحل نوع حکومت را جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد معرفی کردند و در صحیفه حضرت امام نیز به کرات اشاره شده است که ما خواستار جمهوری اسلامی هستیم جمهوریت شکل و فرم را تشکیل میدهد و اسلامی هم این که محتوی آن برگرفته از اسلام ناب محمدی است.
وی خاطرنشان کرد: در اندیشه امام راحل با جمهوری اسلامی سعادت و خیر برای همه ملت ها حاصل می شود. اگر اسلام باشد مردم به حقوق خودشان می رسند و ظلم و ستم ریشه کن می شود. در جمهوری اسلامی آزادی و استقلال، عزت و اقتدار است و به خاطر همین است که حضرت امام در مناسبت های مختلف حماسه روز دوازدهم ۵۸ را به عنوان روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت ایران نامگذاری کرده اند.
رنجبر کریمی تاکید کرد: این روز، روز به رخ کشیدن رشد سیاسی ملت ایران به شرق و غرب است وبزرگترین عید مذهبی و ملی، روز دفن طغیان ها یاد نمودند هر کدام از این تعابیر که حضرت امام راحل مطرح نمودند باید ساعت ها بابت آنها صحبت کرد و مطلب نوشت.
رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان عنوان کرد: هم چنین رهبر انقلاب اسلامی تعابیر بلندی در خصوص حماسه روز دوازدهم سال ۵۸ داشتند، مانند روز زنده شدن اسلام و در پربرکت ترین روزهای تاریخ ایران اسلامی یک مقطع تاریخی بی نظیر در تاریخ کشور دوزادهم فرودین به عنوان مکمل و متمم انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن سال ۵۷ است که همه این تعابیر نشان از عظمت حماسه بزرگی بود که مردم در دوازدهم فروردین ۵۸ رقم زدند و میتوان ادعا کرد که بعد از دوران صدر اسلام و نبوت حضرت پیامبر (ص) با تصمیم مردم در این روز حکومت و نظامی شکل گرفت که در آن هم مردم در تمام ارکان آن نقش داشتند و یا به عبارتی مردمی است و هم قوانین و نحوه اداره آن برگرفته از اسلام ناب محمدی است.
وی ابراز کرد: همواره در ایام پیروزی انقلاب ۲۲ بهمن و نیز روز جمهوری اسلامی، شبهات گوناگونی از سوی مخالفان جمهوری اسلامی مطرح می شود که البته این شهبات به کرات توسط صاحبان تریبون ها به آنها پاسخ داده شده است که به دوتا از مهم ترین آنها اشاره می کنم.
رنجبر کریمی تصریح کرد: یکی از شبهات پرتکراری که در این اغتشاشات اخیر مطرح شد این بود که مردم سال ۵۸ نظام جمهوری اسلامی را انتخاب کردند چرا امروز باید تابع نظر مردم سال ۵۸ باشیم و یا به عبارتی اگر نسل امروز نخواهد به رای پدران خود باشد تکلیف چیست؟ پاسخی که می توان به این شبهه داد این است اولا تا کنون هیچ حکومتی ادامه حاکمیت خودش را به رای نگذاشته است و برخلاف قانون اساسی دوران طاغوت که درآن هر گونه اصلاح غیرممکن بود در قانون اساسی جمهوری اسلامی همه چیز در دست مردم و حتی انتخاب رهبر به صورت غیر مستقیم در دست مردم است.
وی افزود: براساس قانون اساسی جامعی که داریم امکان هر نوع اصلاح با نظر مردم عصر امروز وجود دارد و طبق نظر صریح رهبر انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم در واقع ارائه کرده اند جمهوری اسلامی همچون پدیده ای زنده و با اراده است که همواره دارای انعطاف بوده و آماده تصحیح خطاهای خویش است و با حضور هوشیارانه و بصیرت دینی مردم محقق می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در جمهوری اسلامی نقدها و انتخاب ها، انتقادات موهبت الهی است که جمهوری اسلامی به آن حساسیت نشان میدهد.
وی عنوان کرد: وقتی که این دیدگاه وجود دارد لذا هر نوع اصلاحی که مردم مد نظر داشته باشند در چارچوب قانون اساسی قابل اعمال است و از طرفی در نظام مردم سالاری دینی تداوم رضایت مردم شرط تداوم حاکمیت است و به همین خاطر همواره این رضایت به عناوین مختلف سنجیده می شود.
رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اضافه کرد: از جمله انتخابات گوناگونی که تاکنون برگزار شده به ویژه مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری که برای اینکه چه کسی رئیس جمهوری می شود و افراد به چه کسی رای داده اند در وهله اول شرکت کنندگان رای شان را به جمهوری اسلامی دادند و هم چنین حضور مردم در راهپیمایی خودجوش و ده ها میلیونی که در سالیان گذشته شاهد بودیم مانند حماسه ۹ دی که پس از فتنه ۸۸ شکل گرفت و حماسه حیرت انگیز مردم در ۲۲ بهمن سال گذشته پس از فروکش کردن اغتشاشات صورت گرفت اینها به نوعی مهر تاییدی بر مقبولییت حداکثری نظام جمهوری اسلامی است.
وی در پاسخ به شبهه دوم که مطرح می شود این است رفراندوم و هم پرسی سال ۵۸ آری یا نه به جمهوری اسلامی بود مردم انتخاب دیگری برای نوع نظام سیاسی خود نداشتند.، گفت: بر کسی پوشیده نیست از نخستین روزهای مبارزه توسط معمار کبیر انقلاب، آنچه که رهبر انقلاب و پیروان او بر آن تاکید داشتند تشکیل حکومت اسلامی بود و ما اگر سخنان حضرت امام خمینی (ره) از شروع نهضت تا پایان عمرشان را مرور کنیم، کلمه ای که بیش از هر چیز جلب توجه می کند اسلام است یا همه خون دلها، تبعیدها، شهادت جمع زیادی از هموطنان در راستای تحقق حکومت اسلامی بوده و طبیعی است بایستی مطالبه جمهوری اسلامی به رای گذاشته شود کما آنکه مردمی میتوانستند با رای نه به جمهوری اسلامی مخالفت خود را اعلام نمایند که با وجود یک کاسه شدن آرای مخالفین نظام با گرایش های مختلف کمتر ار دو درصد آرای بوده که به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: جا دارد در این برهه از نظام به این هوشمندی حضرت امام راحل آفرین گفت، دلیلش این است که گرچه به خاطر مقبولیت بیش از حد مردم به امام راحل نیازی به رفراندوم نبوده و نتیجه آرای مشخص بوده اما با دور اندیشی که امام داشتند می خواستند برای نسل های آینده چنین شبهاتی مطرح می شود یک پاسخ حقوق مستدلی را ارائه نمایند که جامعه امروز ما متوجه موضوع امروز باشد.
گفتگو از منیژه نوروزی
انتهای پیام/