تور رسانه ای بازدید از برخی مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و دورهمی صمیمی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی + تصاویر

  • شناسه خبر: 216435
تور رسانه ای بازدید از برخی مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و دورهمی صمیمی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی + تصاویر

جمعی از خبرنگاران از برخی از مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان بازدید کردند.

خانه » پزشکی و سلامت » تور رسانه ای بازدید از برخی مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و دورهمی صمیمی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ به مناسبت هفته دولت خبرنگاران و اصحاب رسانه رفسنجان از برخی مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و پروژه های درحال ساخت بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) شهرستان بازدید کردند.

حمید نجم الدینی رئیس اداره خیرین دانشگاه علوم‌پزشکی گفت: دو قسمت اورژانس زنان و زایمان و بخش بستری زنان و مرکز درمان سکته های مغزی ( استروگ سنتر) در بیمارستان علی ابن ابیطالب توسط خیرین درحال ساخت می باشند که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

وی در بازدید از بخش بستری زنان گفت: اورژانس زنان و زایمان و بخش بستری زنان توسط دو خیر آقایان اعتمادی و حسینی نوه در حال ساخت هستند که بخش بستری زنان توسط حاج عبدالله حسینی نوه درحال آماده سازی می باشد و ۳۵ تخت بستری دارد و احتمالا ۵ الی ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 نجم الدینی با بیان اینکه اورژانس زنان و زایمان تخت زایمان طبیعی ldr دارد، افزود: مساحت اورژانس زنان ۱۲۰۰ متر مربع می باشد و جمعا ۲۲ تخت دارد و نسبت به زایشگاه نیک نفس این اورژانس جدید ۳ برابر بیمار را را تحت پوشش قرار می‌دهد و تخت زایمان طبیعی ldr دارد.

رئیس اداره خیرین دانشگاه با اشاره به اینکه مرکز درمان سکته های مغزی ( استروگ سنتر) با پیشرفت ۷۰ درصدی در روند ساخت مواجه بوده است ادامه داد: بخش استروگ سنتر و توسعه اتاق های عمل بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) با متراژ ۱۸۷۰ متر مربع توسط خیر حاج احمد سعیدی زاده درحال ساخت می باشد که پیشرفت ۷۰ درصدی داشته و امیدواریم که تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

 نجم الدینی ادامه داد: مانند ای سی یو قلب در اینجا نیز ما ای سی یو حوادث عروقی مغزی را خواهیم داشت و سکته های مغزی در هر سطحی، تومور های مغزی، تصادفات و یا خونریزی ها را در این بخش بستری و درمان خواهیم کرد و تنها تفاوتی که این بخش دارد این هست که ما توسعه اتاق های عمل را هم خواهیم داشت.

اندازه گیری و انالیز افلاتوکسین قارچ پسته و صدور گواهی صادراتی به اتحادیه اروپا 

 حسنی معاونت غذا و دارو رفسنجان در بازدید خبرنگاران از این اداره گفت: آفلاتوکسین یکی از سموم قارچ پسته می باشد که ما آن را اندازه گیری و آنالیز می کنیم و گواهی صادراتی به اتحادیه اروپا صادر می کنیم که در کل کشور تنها ۳ مرکز اجازه صدور این گواهی را به اتحادیه اروپا دارند.

وی ادامه داد: کیفیت محصولات غذایی تولیدی کارخانه های سطح شهر و لوازم بهراشتی و آرایشی را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهیم که به چه صورت هستند و از چه موادی در تهیه آنها بکار رفته است ما در حیطه غذا و دارو جدی هستیم زیرا با سلامت مردم در ارتباط است پس نوظف هستیم دقیق عمل کنیم.

دکتر حسینی افزود: در همایش معاونین غذا و دارو کشور رتبه برتر را کسب کردیم همچنین آزمایشگاه ما تاییده بهداشت جهانی را بدست آورد و سال قبل رتبه اول کشور را نیز کسب کرد و پیرو آن توانستیم دو دستگاه اچ پی اس و اچ بی اف سی برای اندازه گیری و انالیز به آزمایشگاه اضافه کنیم.

سه محصول داریم که در کشور بومی سازی شده اند و در تولید آنها خود کفا شدیم

دکتر مریم محمدی نژاد رئیس مرکز رشد و فناوری دکتر آذین در بازدید خبرنگاران از این مرکز گفت: مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تحت عنوان مرکز نوآوری سلامت که با مجوز و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنها مرکز فناوری است که در حوزه سلامت فعالیت می کند و از تمامی ایده ها که مرتبط با سلامت افراد می باشد حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: در مرکز ما کاپوچینو با چینش طعم های گیاهان دارویی بومی درست شد مثل طعم های ؛ پسته ای، زیره، آویشن، دارچین، زنجبیل و…. در بحث سموم شیمیایی نیز محصولاتی درحال ابداع هستند که بدون ایجاد آسیب به سلامت انسان و داشتن کمترین خطر همان نتیجه و تاثیر سموم قبلی را برای محصولات کشاورزی داشته باشند.

دکتر محمدی نژاد افزود: با کمک شرکت های رفسنجانی سه محصول را تولید کردیم که وارداتی بودند و اکنون با بومی سازی در تولید این سه محصول خودکفا شدیم و برای اولین بار در کشور در تولید این محصولات موفق بودیم و رتبه بسیار خوبی را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کردیم و مورد تقدیر وزیر بهداشت قرار گرفتیم چراکه رسالت دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان بود و از بحث های پژوهشی و فناوری عقب بودیم که بلاخره در این زمینه نیز ورود کردیم و اقدامات دانش بنیان و نوآورانه انجام می دهیم‌.

هجده پایگاه فعال اورژانس شهری و جاده ای داریم

بردسیری در جمع خبرنگاران در بازدید از اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۸ پایگاه اورژانس فعال داریم که ۴ پایگاه درون شهری و ۱۴ پایگاه در جاده ها مستقر و مشغول فعالیت هستند، ناوگان ما ۲۷ دستگاه خودرو، ۱۲ دستگاه آمبولانس سبک زمینی، ۱ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس دارد.

وی افزود: در خصوص شاخص های زمانی طبق اسناد موجود در رفسنجان میانگین زمان رسیدن آمبولانس به بالین بیمار ۹ دقیقه و در جاده ها ۱۱ دقیقه می باشد که طبق آمار میانگین زمان رسیدن به بیمار در کلان شهر ها ۱۵ دقیقه و در جاده ها ۱۳ دقیقه و ۸ ثانیه می باشد.

کاهش چشم گیر مورتالیتی در بیمارستان یک دستاورد ارزشمند است

دکتر وحیدمحمدی شاهرخی در حاشیه بازدید خبرنگاران به خدمات درمانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: غیر از بخش‌هایی که با کمک خیرین راه‌اندازی شده و در حال خدمات‌ رسانی به مردم هستند، چند بخش نیمه‌تمام نیز وجود دارد که موفق به دریافت ۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه از مجتمع مس شدیم که این اعتبار به پرداخت مطالبات پرسنل اختصاص یافته است. 

وی در خصوص مسئولیت اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و هماهنگی‌های صورت‌گرفته، اظهار داشت: بخش زنان که مورد توجه ویژه دانشگاه قرار دارد و به موضوع جوان‌سازی جمعیت مربوط می‌شود به طور کامل آماده بهره‌برداری است. با این حال، برای تکمیل این بخش به یک آسانسور نیاز داریم که تأمین اعتبار آن ۴ میلیارد تومان برآورد شده است. 

وی کاهش چشمگیر مورتالیتی در بیمارستان را از دستاوردهای ارزشمند عنوان کرد و گفت: شاخص مورتالیتی، که نسبت مرگ و میر در بیمارستان به تعداد بیماران بستری را نشان می‌دهد، از ۲.۸ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۱.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

محمدی‌شاهرخی ادامه داد: در خطرسنجی بیماران قلبی و عروقی از ۱۵ درصد به حدود ۴۰ درصد رسیدیم و کیفیت و کمیت خدمات در بیمارستان‌های رفسنجان در کنار کاستی‌ها خوب است و شاخص‌ها برابر معدل و گاها بالاتر از میانگین کشوری است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: میانگین زمان رسیدن اورژانس در دانشگاه بر بالین بیمار در جاده از ۲۱ دقیقه به ۱۱ دقیقه کاهش یافته و در شهر هم  از ۱۱ به ۹ دقیقه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در ادامه در خصوص مجوز بیمارستان چشم‌پزشکی تصریح کرد: سال ۹۵ قراردادی منعقد شد که بخشی از بیمارستان مرادی تخریب و هلا‌ل‌احمر بیمارستان چشم‌پزشکی را در فرصت پنج‌ساله بسازد، یک بند از این قرارداد که تخریب بود را انجام داده بودند و بندهای بعدی هیچکدام هنوز هم اجرا نشده است و گفتند چون هلال‌احمر متولی هست باید بنام مرحوم شفیع‌پور مجوز صادر شود.

وی ادامه داد: حدود هشت‌ماه است مجوز را تایید و در سامانه بارگذاری کردیم. وزارتخانه باید تاییدیه را انجام دهد با هلال‌احمر تماس گرفتیم که پیگیری کنند‌ در این خصوص دو نامه خودم نوشتم که آخرین نامه خرداد امسال بوده است که دستور تسریع خواستم، اما مجوز را هلال‌احمر باید بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان