سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفسنجان مطرح کرد:
تخصیص ۱۰۶ میلیاردی از بخش معادن به راه‌های رفسنجان/ امسال در حوزه آسفالت رشد بالایی خواهیم داشت

  • شناسه خبر: 216642
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفسنجان مطرح کرد:</span><br/>تخصیص ۱۰۶ میلیاردی از بخش معادن به راه‌های رفسنجان/ امسال در حوزه آسفالت رشد بالایی خواهیم داشت

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفسنجان گفت: از بودجه کلی در اختیار شهرستان ۱۰۶ میلیارد تومان از بخش معادن به راه شهرستان تخصیص یافته است.

خانه » اجتماعی » تخصیص ۱۰۶ میلیاردی از بخش معادن به راه‌های رفسنجان/ امسال در حوزه آسفالت رشد بالایی خواهیم داشت

عباس طالقانی‌نژاد در گفتگو با خانه‌خشتی با بیان گزارشی از وضعیت راهداری و حمل و نقل شهرستان رفسنجان اظهار کرد: حوزه راهداری وسیع است و شامل موارد مختلفی است، کار اصلی شهرستان‌ها در این حوزه نظارت است.
وی بیان کرد: در حوزه راهداری نظارت بر کار روکش آسفالت جاده‌ها، عملیات خط‌کشی جاده، حفظ حریم راه‌ها، انجام عملیات برف‌روبی و … را برعهده دارد و در حوزه حمل و نقل ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا فعال است که نظارت بر شرکت‌ها و مسافربری را انجام می‌دهند.
طالقانی‌نژاد ادامه داد: کار نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی هم بر عهده ماست که در حوزه رفسنجان پنج حوزه خدماتی و رفاهی در حال بهره‌برداری است و صدور موافقت اولیه و بحث نظارت بر معاینه فنی سنگین در حوزه کاری اداره راهداری است.

۶۵ درصد راه‌های روستایی در رفسنجان آسفالته هستند

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان یک هزار و ۳۰۶ کیلومتر راه داریم که ۱۹۰ کیلومتر بزرگراه، ۹۱ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۵ کیلومتر راه فرعی و ۸۶۰ کیلومتر راه روستایی است که قریب به ۶۵ درصد راه‌های روستایی حدودا ۵۹۰ کیلومتر آسفالت است.

سرپرست راهداری رفسنجان با بیان اینکه اولویت اصلی کار ما بحث ایمنی و ایمن‌سازی جاده‌ها و نگهداری راه‌هاست، گفت: این دو امر امسال در جاده نوق در حال محقق شدن است، به طوری که از ابتدای امسال کار شانه‌سازی و تعریض جاده را آغاز کرده‌ایم و قریب به ۵ کیلومتر دو طرف، کار از محدوده شهر صفائیه تا رکن آباد و از تقاطع رکن‌آباد به بهرمان در حال انجام است.


طالقانی نژاد خاطرنشان کرد: محور نوق با توجه به ترافیک بالایی که دارد و ۴۵ روستا در این محدوده واقع شده است و با توجه به تصادفات متعددی که سالیان اخیر داشته، ایمن‌سازی این جاده در دستور قرار گرفته است.
وی با اشاره اینکه عامل انسانی و سرعت بالا در تصادفات در این جاده بی‌دخیل نیست، گفت: قریب به چهار متر به عرض جاده اضافه شده است و در حال حاضر با حمایت مسئولان و مشارکت مردم از روستای رکن‌آباد به سمت بهرمان خاکریزی در حال انجام است و تا جوادیه ادامه خواهد یافت.
طالقانی‌نژاد بیان کرد: کار روکش جاده روامهران به سمت بهرمان به طول هفت کیلومتر با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری رسیده است و این عملیات به سمت صفائیه در حال انجام است.

سرپرست اداره راهداری رفسنجان تصریح کرد: امسال در بحث آسفالت جاده‌ها یک انقلابی قرار است شکل بگیرد، محورهای اصلی روستایی در حال روکش است و قرار است با منعقد شدن دو قرارداد کل محور نوق آسفالت شود.

وی عنوان کرد: از صفائیه تا بهرمان را از نظر ایمنی در اولویت قرار دادیم، در برنامه دراز مدت افتادگی لب شانه در دستور کار قرار خواهیم داد و امید است، با احداث باند دوم تصادفات به صفر برسد که در حوزه کاری ما نیست.

قرارداد ۲۹ میلیاردی برای اصلاح ورودی رفسنجان از سمت کرمان

طالقانی‌نژاد گفت: روکش جاده رفسنجان به انار و آسفالت حفاظتی و تقویتی در حال انجام است و از کیلومتر ۶ تا ۲۱ در محور رفسنجان به انار انجام شده است و قریب به ۱۰ کیلومتر آن نیز در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: قراردادی در محور رفسنجان به کرمان به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان منعقد و پیمانکار هم مشخص شده است و محدوده‌اش هم از تقاطع غیر همسطح روبروی کارخانه کاشی الماس کویر به سمت کبوترخان است که تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود.
سرپرست اداره راهداری رفسنجان گفت: محورهای روستایی قریب ۵۹۰ کیلومتر است که از این رقم با توجه به اعتبار، ۳۸ کیلومتر آن در دستور کار روکش قرار دادیم و قرارداد منعقد و در حال انجام است.
وی تاکید کرد: روکش آسفالت از همت‌آباد آگاه به سمت عباس‌آباد امین به طول ۱۲ کیلومتر در حال انجام است.


طالقانی نژاد یادآور شد: محور کمربندی به طول ۱۴ کیلومتر از رفسنجان به سمت کرمان در حال انجام است در دو مرحله که مرحله روکش آسفالت آن بعد از پروژه نوق به انجام می‌رسد.

سرپرست اداره راهداری رفسنجان بیان کرد: راه‌های روستایی در دو قرارداد انجام می‌شود، یکی به مبلغ ۲۹ میلیارد و یکی ۴۸ میلیارد در مجموع ۷۷ میلیارد تومان به طول ۳۸ کیلومتر انجام می‌شود.
وی ادامه داد: این اعتبارات بیشتر از اعتبارات ملی است، امسال از بحث معادن یک مبلغی در اختیار اداره راهداری قرار گرفته است، از بودجه کلی در اختیار شهرستان ۱۰۶ میلیارد تومان از بخش معادن به راه شهرستان تخصیص یافته است.

افزایش ۵ برابری بودجه اداره راهداری نسبت به سالیان گذشته

طالقانی‌نژاد گفت: در بحث بودجه امسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان گذشته قریب به ۵ برابر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از جاده‌های پرخطر شهرستان جاده داوران است، با تاکیدی که فرماندار و استانداری داشتند با تشکیل جلسه‌ای، مصوب می‌شود کار اجرا را شهرداری را برعهده گیرد و نظارت را اداره راهداری؛ در این قضیه باید از شهردار تشکر کنیم چرا که از زمان ابلاغ کار را آغاز کرد و منتظر اعتبارات نشد.

رئیس راهداری رفسنجان بیان کرد: در دوسال گذشته یک پروژه ای با مشارکت مجتمع مس و پیمانکار تعریف کردیم از رفسنجان تا سه راه جعفرآباد به طول دو هزار و ۶۵۰ متر که این پروژه سال گذشته به اتمام رسید و دو بانده و مشکل حل شد و قرارداد شهرداری از کیلومتر ۲۶۰۰ سه راه جعفرآباد تا ورودی فردوسیه آزادگان به طول ۱۰ الی ۱۱ کیلومتر است که خیلی از جاهای آن خاکریزی انجام شده، بحث قیرپاشی و آسفالت جاده بر عهده راهداری است و این پروژه با حمایت فرمانداری و شهرداری با سرعت در حال انجام است.


وی عنوان کرد: تقاطع جعفرآباد در سالیان گذشته تعریض شده است، خط‌کشی و چراغ چشمک زن نصب شده است ایمن‌سازی این نقطه تا دور برگردان باید انجام شود.

سرپرست اداره راهداری رفسنجان گفت: مشکل اصلی این تقاطع آزادسازی بود، فرماندار با توجه به تخصصی که داشت و رایزنی که با شهروندان انجام داد، توانستیم پروژه را جلو ببریم.
وی بیان کرد: از میدان زائر تا روستای عباس آباد حاجی به طول ۳۰۰ متر در حوزه راهداری است طی جلسه‌ای با فرماندار و نماینده مقرر شد قسمتی که در حوزه راهداری است روکش کنیم و قسمت احداث باند دوم در حوزه ما نیست.

تقاطع عبدالله آباد تبدیل به دوربرگردان استاندار می‌شود

طالقانی نژاد عنوان کرد: مشکل اصلی در تقاطع عبدالله‌آباد نبود دور برگردان است، علی رغم اینکه گاردیل‌ها را جوش دادیم هنوز مردم با ما همکاری نکردند، سه سال پیش یک طرح زیرگذر برای این قسمت داده شد در کمیته فنی اداره کل مصوب شد، ولی زیرگذر اعتبار زیادی می‌خواست و آزادسازی هم باید انجام می شد که کار خیلی سختی بود به علت این مسائل این عملیات به تعویق افتاد.
وی ادامه داد: در صدد این هستیم دور برگردانی با تجهیزات بیشتری در این جاده احداث شود.

سرپرست اداره راهداری رفسنجان بیان کرد: ایمن‌سازی ورودی و خروجی روستای محی‌آباد هم در دستور قرار دادیم و هم چنین در بحث ساخت راه‌های روستایی پروژه جاده علی آباد شهید به سمت صفائیه نوق در دست اجراست به طول ۳۵ کیلومتر؛ هشت کیلومتر از سمت علی‌آباد کشکوئیه زیرسازی شده است پل‌ها نیز ساخته شده و روکش آسفالت و لایه‌های خاکی آن نیز امسال انجام می‌شود.
وی افزود: از سمت صفائیه نیز قرارداد جدید روکش به پیمانکار به طول شش کیلومتر ابلاغ شده است که به زودی انجام می‌شود.

دست یاری مجتمع مس سرچشمه در ساخت راه‌های روستایی

طالقانی نژاد گفت: مطالعات در خصوص جاده شاهزاده عباس‌آباد انجام شده قسمتی از عملیات خاکریزی انجام و در مغوئیه نیز خاکریزی قسمتی انجام شده، امیدواریم به زودی در قالب تفاهم‌نامه این پروژه را انجام بدهیم.
وی اضافه کرد: در بحث ساخت راه‌های روستایی قراردادی به صورت قطعی منعقد نشده است قرار است در قالب تفاهم نامه با همکاری مجتمع مس و اداره کل راهداری کار ادامه یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اداره راهداری و حمل و نقل رفسنجان بودجه راه روستایی راهداری رفسنجان عباس طالقانی معادن
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان