امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛
ضرورت وحدت بین شیعه و سنی در مقابله با دشمنان اسلام

  • شناسه خبر: 216651
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛</span><br/>ضرورت وحدت بین شیعه و سنی در مقابله با دشمنان اسلام

امام جمعه رفسنجان گفت: جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی باید در مقابل دشمنان عنود و کینه توز ایستادگی نمایند تا با اتحاد بتوانیم به خواسته هایمان برسیم و از داشته هایمان نیز حفاظت نماییم.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت وحدت بین شیعه و سنی در مقابله با دشمنان اسلام

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)، اظهار کرد: یکی از مشخصه های مشترک در ادیان جهان اعتقاد به منجی است؛ منجی که در آخرالزمان می آید و زمین را پر از عدل و داد می کند این مختص به مذهب شیعه نیست وهابیون و مذهب سنی نیز به آن معتقد هستند.
امام جمعه رفسنجان بیان کرد: از دوازدهم ربیع الاول به مدت یک هفته هفته وحدت نامگذاری شده است به دلیل جایگاه رفیع و تاثیرگذاری که وحدت دارد هر روز ما باید روز وحدت باشد.امت اسلامی نیاز به اتحاد دارد.
وی افزود: اگر گفته می شود وحدت بین شیعه و سنی؛ به این معنی نیست که شیعیان سنی شوند بلکه آنچه مهم است اینکه جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی در مقابل دشمنان عنود و کینه توز ایستادگی نمایند تا با اتحاد بتوانیم به خواسته هایمان برسیم و از داشته هایمان نیز حفاظت نماییم.

خطیب نماز جمعه رفسنجان تصریح کرد: مشورت و استفاده از نظرات کارشناسان از اهم مواردی بود که رهبر انقلاب در دیدار با دولت چهاردهم به آن تاکید داشتند. این دو رکن در آموزه های دینی بر آن تاکید شده است به طوریکه خداوند در قرآن به پیامبر در انجام امور می فرماید که از مردم مشورت بگیرد.
وی با اشاره به خطبه ای از نهج الابلاغه ادامه داد: در مشورت کردن باید از افراد ترسو و بخیل پرهیز کرد؛ نقطه مشترک بخیل و ترسو سوء ظن به خداوند ختم می شود.
عسکری با اشاره به آمار تکان دهنده جرم و جنایت اسرائیل در مدت ۳۴۰ روز جنگ در غزه، گفت: در غزه بیش از ۵۱ هزار و ۲۰ نفر تا کنون شهید و مفقودالاثر شده اند و ۱۶ هزار ۷۵۶ نفر از این تعداد شهدا کودک هستند و ۱۱ هزار و ۳۴۶ نفر زنان شهید شدند و ۹۵ هزار نفر هم در این مدت مجروح شده اند.
وی بیان کرد: ۱۵۰ هزار واحد مسکونی تخریب و ۱۲۳ مدرسه و دانشگاه ویران، ۳۴ بیمارستان و ۸۰ مرکز درمانی تخریب و از مدار خدمات رسانی خارج شده است.
وی خاطرنشان کرد: علیرغم قطعنامه، آمریکائی ها همچنان به اسرائیلی ها کمک می رسانند در اصل آمریکائی ها هر کاری که بخواهند می توانند انجام دهند اما دست سایر کشورها بسته است.
انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام عسکری خطبه ها رفسنجان نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان