معاون غذا و دارو رفسنجان خبر داد؛
کشف و توقیف یک کارگاه تولید غیر مجاز فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 216805
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>معاون غذا و دارو رفسنجان خبر داد؛</span><br/>کشف و توقیف یک کارگاه تولید غیر مجاز فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در رفسنجان

یک کارگاه تولید غیر مجاز فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در رفسنجان کشف و توقیف شد.

خانه » اخبار ویژه » کشف و توقیف یک کارگاه تولید غیر مجاز فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در رفسنجان

مهسا حسنی پور، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، در این خصوص گفت: کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با همکاری مراجع قضایی و امنیتی و بازرسان ویژه غذا و دارو موفق به کشف و توقیف یک کارگاه تولید غیر مجاز فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در رفسنجان شدند.

مهسا حسنی پور افزود: پیرو دریافت گزارشی مبنی بر تولید غیر مجاز و زیرزمینی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در حوزه نظارتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، اقداماتی فوری و جدی در این راستا آغاز شد.

وی ادامه داد: کارشناسان این حوزه با سرعت و دقت، کارگاه مورد نظر را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و مورد بازرسی قرار دادند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در بازرسی از این کارگاه، انواع ظروف بسته‌بندی، مواد اولیه ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی و تعدادی محصول تولید شده مشاهده شد که تمامی مواد اولیه به صورت فله‌ای و فاقد نام یا مجوز بودند که تمامی این تخلفات توسط فردی با تحصیلات غیر مرتبط و در محیطی نامناسب انجام می شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آسیب‌های بالقوه‌ای که مصرف این گونه فرآورده‌ها به سلامت مصرف‌کنندگان وارد می‌کند و با استناد به شواهد و مستندات موجود، کارگاه مذکور بلافاصله تعطیل و تذکرات قانونی لازم به متصدی آن ایراد شد. همچنین از وی تعهد کتبی مبنی بر توقف کلیه فعالیت‌های تولیدی و توزیعی غیرمجاز اخذ شد.

حسنی پور یاد آور شد: متأسفانه، متصدی این کارگاه به تعهدات خود پایبند نبوده و پس از مدتی تخلفات و فعالیت‌های غیرمجاز مجدداً آغاز شد.

مهسا حسنی پور ادامه داد: بر می همین اساس، معاونت غذا و دارو با همکاری مراجع قضایی و امنیتی در تاریخ ۲۵ شهریور ماه با حضور دادیار شعبه دوم دادگستری شهرستان رفسنجان، کارشناس حقوقی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، بازرس ویژه غذا و دارو و کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی رفسنجان مجدد از محل کارگاه بازدید و بازرسی کردند.

وی افزود: در این بازرسی، تمامی مواد اولیه، محصولات تولید شده، ظروف بسته‌بندی و ابزارهای مربوط به تخلفات توقیف و پرونده تخلفات متصدی کارگاه به مراجع ذیصلاح قانونی ارجاع داده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
توقیف کشف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان