سهم ارگان‌ها در سند راهبردی شورای عالی قرآن در رفسنجان ابلاغ شد

  • شناسه خبر: 216811
سهم ارگان‌ها در سند راهبردی شورای عالی قرآن در رفسنجان ابلاغ شد

امروز در جلسه شورای عالی قرآن شهرستان رفسنجان به ریاست امام جمعه شهرستان سهم ارگان‌ها و سازمان‌ها در سند راهبردی این شورا ابلاغ شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » سهم ارگان‌ها در سند راهبردی شورای عالی قرآن در رفسنجان ابلاغ شد

به گزارش خانه‌خشتی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی نقیب‌پور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه با بیان اینکه شورای عالی در شهرستان رفسنجان برای اولین بار در کشور در سطح شهرستان‌ها تشکیل شده است اظهار کرد: سند راهبردی شورای عالی قرآن رفسنجان نیز با هم‌فکری نخبگان قرآنی به‌صورت علمی و کارشناسی طی بیش از ۵۰ جلسه تدوین و تصویب و سهم ارگان‌‌ها و سازمان‌ها در آن تعیین شده است.

وی با تاکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت کار تشکیلاتی و همچنین بحث تخصص‌گرایی بیان کرد: سند راهبردی با کمک مجموعه‌ای از انسان‌های متخصص و چهره‌های برجسته قرآنی با نگاه به ابعاد مختلف قرآنی، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه گردآوری شده است.

نقیب‌پور ضمن قدردانی از همراهی مجموعه روابط عمومی مس سرچشمه و شهرداری رفسنجان در شورا خاطرنشان کرد: همه‌ی اقدامات قرآنی در شهرستان ذیل این شورا و در راستای اهداف سند راهبردی تأیید و به اجرا می‌رسد.

قرآن جامع‌ترین سند زندگی سعادتمندانه است

حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان در این جلسه تدوین سند را کاری ارزشمند و اقدام مهم قرآنی در شهرستان دانست و گفت: قرآن پادزهر و خنثی کننده فتنه‌هاست، در جامعه انقلابی به معنای واقعی کلمه باید قرآن را جاری کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن جامع‌ترین سند زندگی سعادتمندانه است خاطرنشان کرد: اسلام معتقد است که انسان‌ها جامعه ساز هستند و انسان‌ها را قرآن می‌سازد، این مهم خط بطلانی بر اندیشه مارکسیستی است که انسان را جامعه می‌سازد.

عسکری گفت: در جامعه انقلابی به معنای واقعی کلمه باید قرآن را جاری کنیم، هرچه از آن غفلت کنیم به بی‌راهه بیشتر می‌رویم و از هدف دورتر می‌شویم.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم تصریح کرد: قرآن غذای آماده و متنوعی است که متناسب با ذائقه و نیاز است.
امام جمعه رفسنجان یادآور شد: به تعبیری دیگر قرآن ادبستان است و سبک زندگی اسلامی در آشنایی با قرآن است.

وی بیان کرد: قران را نتوانستند حذف کنند بلکه کاربرد قرآن را عوض کردند، قرآن برای چشم زخم و تواشیح نیست، قرآن درس زندگی و برای تدبر است.
ضرورت تدبر
عسکری گفت: برای فهم عمیق قرآن و کاربردی شدن مفاهیم آن باید جامعه به سمت تدبر در قرآن هدایت شود.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان نیز در این جلسه بر استفاده از ظرفیت مساجد و مدارس در اجرایی شدن سند راهبردی شورای عالی قرآن تاکید کرد.

سه هزار نفر برای حضور در مسابقات قرآن بسیج رفسنجان ثبت‌نام کرده‌اند

فرمانده سپاه رفسنجان نیز در جلسه شورای عالی قرآن شهرستان از ثبت‌نام سه هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج در رفسنجان خبر داد و گفت: شعب دارالقرآن بسیج در پایگاه‌های سراسر شهرستان فعال است و در راستای تقویت مفاهیم قرآنی ظرفیت بزرگی است.

وی افزود: در سند راهبردی شورای عالی قرآن نقش دارالقرآن بسیج باید دیده شود.

گفتنی است در جلسه فوق سهم اجرایی هر سازمان و ارگان از این سند راهبردی بیان و ابلاغ شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
سند راهبردی شورای عالی قرآن شورای عالی قرآن شهرستان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان