همزمان با سراسر کشور؛
آئین نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 216861
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>همزمان با سراسر کشور؛</span><br/>آئین نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت در رفسنجان برگزار شد

آئین نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت با هدف ارج نهادن به مقام والای شهیدان، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار با حضور مسئولین شهرستان رفسنجان برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » آئین نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ پساوند فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان رفسنجان در آئین نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت که با هدف ارج نهادن به مقام والای شهیدان، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار برگزار شد گفت : زنان ایرانی در دفاع مقدس نقش پررنگ و موثقی را داشتن که به عنوان زنان مبارز، حمایت گر، راوی و مشوق مردان بودند.

وی با اشاره به نقش پر رنگ زنان در پیروزی جنگ تحمیلی گفت : اگر صبوری، اراده، همت، ایثارگری و کمک رسانی زن ها در دفاع مقدس نبود قطعا این پیروزی شکل نمی گرفت.

سرهنگ پساوند ضمن اشاره به سخنان امام راحل بیان کرد : این پیروزی را ما از زنان داریم. قبل از آنکه از مردان داشته باشیم، زنان در صف اول واقعه بودند و شجاعت و ایثارگری و جرأت را مردان ما در طول دفاع مقدس از زنان یاد گرفتند که نباید نقش آن ها را فراموش کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان رفسنجان گفت :  شش هزار و چهارصد و بیست و هشت زن شهید در طول دفاع مقدس داریم که پانصد نفر از این زن ها به عنوان رزمنده در جبهه به فیض شهادت نائل آمدند و پنج هزار و هفت صد و سی و پنج زن جانباز داریم که سه هزار و هفتاد و پنج نفر از آن ها بالای بیست و پنج درصد جانبازی دارند که بیست و یک نفر از آن ها قطع نخاع هستند.

وی خاطر نشان کرد : بیست و دو هزار و هشت صد و هشت ماه زنان امدادگر در طول دفاع مقدس در خط مقدم و پشت جبهه کمک می کردند که در طول این هشت سال دو هزار پزشک زن داشتیم که در جبهه ها حضور داشتند و به مداوای مجروحین می پرداختند. 

سرهنگ پساوند اذعان کرد : نباید نقش زن ها و دختران را در دفاع مقدس به عنوان تربیت جوانان برای حضور در جنگ، و یا تولید سرمایه انسانی نادیده بگیریم.

حجت الاسلام عسکری با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس نیز گفت : آیه ی بیست و دو سوره حج آغازش با این جمله است ( جاهد فی الله حق) جهاد در راه خدا؛ سعی کنید حق جهاد و تلاش را به جا بیاورید و کم نگذارید. آنچه از دستتان بر می آید و در توانتان است یعنی از مدرستان، از معلمتان، از کتابتان، از فکرتان، از تجربه هایتان، از هرچه که دارید به جاهد فی الله، حق جهاد از هر میز و صندلی ای که در اختیارتان هست از همه کار بکشید و در راه خدا جهاد کنید.

خبر از: بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان