پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

گزارش تصویری؛
اجتماع یادگاران دفاع مقدس در رفسنجان برگزار شد

به گزارش خانه‌خشتی، معراج الشهدا حسینیه ثارالله رفسنجان در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس میزبان جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و مسئولان شهرستان بود که به این بهانه گرد هم آمده تا به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جمع پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی(ره) که به صورت زنده و مستقیم در این مراسم پخش شد، گوش فرادهند.

سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه رفسنجان در آغاز این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، شهدای مقاومت و خدمت  به یادگاران دفاع مقدس خیرمقدم گفت.

حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان نیز در این جمع از سردار سلیمانی یاد کرد و گفت: حاج قاسم فرمانده همه رزمندگان استان کرمان بود که با سربلندی زندگی کرد و به شهادت رسید.

وی افزود: اسم رمز سردار در بی‌سیم‌ها حبیب بود، به معنای هم عاشق و هم معشوق، هم رزمندگان را دوست داشت و هم رزمندگان او را دوست داشتند، اسامی هم با تدبیر الهی انتخاب می‌شود.

عسکری ادامه داد: به عنوان افتخار در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس حاضر شدم، این اجتماعات جایگاه قرآنی دارد، در سوره توبه آمده است که مؤمنان بر هم ولایت دارند این به معنای به‌هم تنیدگی و ارتباط است.

وی تصریح کرد: برپایی جلسات بصورت مناسبتی میان رزمندگان ضرورت دارد به تعبیر امام راحل محفل انس داشته باشند، همین‌ها ارزشمند است و ثمرات دارد.

امام جمعه رفسنجان گفت: انس یاران در کنار یاد یاران باید باشد و از دفاعی که به ثمر نشست سخن بگویند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان ایران در مقابل دنیای کفر ایستادند، دوران دفاع مقدس از ماندگارترین فصل‌های تاریخ بشریت است.

عسکری ادامه داد:  اگر تحریف‌کنندگان بگذارند آیندگان به عنوان یک واقعیت از آن یاد خواهند کرد، کار بسیار بزرگی انجام شد.

حجت‌الاسلام عسکری بیان کرد: این جریان باید زنده نگه‌داشته شوند، نباید به فراموشی سپرده شوند، تک تک رزمندگان تاریخ‌ساز بودند، در طرف حق تاریخ ایستادند و دفاع کردند و وعده حتمی خداوند محقق شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل