پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

با هدف کمک به افراد معلول؛
تیم‌های ورزشی معلولان ذهنی در رفسنجان تشکیل شد

به گزارش خانه‌خشتی، صبح امروز آیین افتتاحیه تیم‌های ورزشی بوچیا و گوی‌رانی ویژه معلولان ذهنی و ذهنی ترکیبی در سالن ورزشی فرهنگیان رفسنجان با حضور منصور پورمیرزایی رئیس هیات جانبازان و معلولان و رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با همکاری بهزیستی، هیأت جانبازان و معلولان، آموزش و پرورش و جمعی از خیران برگزار شد.

این مسابقات نزدیک به ۷ ماه است که آغاز شده و با هدف رهایی بچه‌ها از انزوا و روزمرگی در حال برگزاریست و مرحله اول استعدادیابی برای حضور در تیم ملی کشور انجام شده است.

منصور پورمیرزایی رئیس هیات جانبازان و معلولان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: استعدادیابی خوبی در سطح شهرستان انجام شده هرچند انتظار می‌رفت زودتر از اینها اتفاق افتد.

معلولان ذهنی قشر محجوبی هستند که شاید بدلیل برخی محدودیت‌های در جامعه حضور نیابند، ورزش بسیار بستر خوبی برا بروز استعداد و دوری از انزوا آنهاست.
می‌طلبد اداره ورزش جوانان و هیات جانبازان و معلولان با زیرساخت و امکانات خوب نگاه ویژه‌ای به این افراد داشته باشند و حمایت کنند.

این عزیزان استعداد حضور در تیم ملی و مسابقات کشوری را دارند، مجتمع مس سرچشمه نیز با در اختیار دادن امکانات شاهد درخشش آنها خواهیم بود.

مریم خراسانی مددکار اجتماعی و مسئول تیم نیز بیان کرد:  با تلاش و پشتکاری که داشتند مرحله اول برای راهیابی به تیم ملی استعدادیابی شدند که اگر در مرحله دوم نیز استعدادیابی شوند رسما عضو تیم ملی می‌شوند.
وی افزود: در بوچیا معلولیت جسمی باید غالب باشد که ۱۳ نفر استعدادیابی شدند و مابقی افراد برای ورزش گویرانی هدایت شدندکه مختص معلولیت ذهنی‌است.
خراسانی گفت: این تجربه اول بچه‌هاست و استعدادهای خیلی خوبی در بیان آنها دیده شده که شایستگی در تیم ملی را دارند.

انتهای پیام/

 

خروج از نسخه موبایل