رئیس دادگستری رفسنجان:
سیستم مانیتورینگ به‌منظور کنترل ایمنی در مجتمع مس سرچشمه راه‌اندازی شود

  • شناسه خبر: 217260
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>رئیس دادگستری رفسنجان:</span><br/>سیستم مانیتورینگ به‌منظور کنترل ایمنی در مجتمع مس سرچشمه راه‌اندازی شود

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: مشکلات و نواقص جاده‌ای بسیار زیاد است، نقاط حادثه‌خیز باید اصلاح شود، سیستم دیسپاچینگ و مانیتورینگ به‌منظور کنترل ایمنی راه‌اندازی شود.

خانه » اجتماعی » سیستم مانیتورینگ به‌منظور کنترل ایمنی در مجتمع مس سرچشمه راه‌اندازی شود

به گزارش خانه‌خشتی، حسین رمضانی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان با موضوع بررسی مشکلات مجتمع مس سرچشمه در حوزه‌های منابع انسانی و ایمنی کارگران و پرسنل مجتمع  اظهار کرد: مسئولیت های اجتماعی که مس سرچشمه و صنایع ملی مس ایران باتوجه به رسالت های قانونی که دارد می بایست انجام دهد.

وی افزود: انتقال حساب‌های بانکی از رفسنجان، حذف معاونت توسعه، تصفیه‌خانه آب رفسنجان، کمپ ماده١۶، جلوگیری از خام‌فروشی، صنایع پایین‌دستی و ارزش‌افزوده مواردی است که در این زمینه مطرح است.

رمضانی گفت: با پیگیری دادستان در موضوع حوادث منجر به فوت کارگران و نیروهای شاغل در شرکت مس بررسی و مقرر شد یک گروه عارضه‌یاب از شرکت مس پس از بررسی‌ها، نتیجه گزارش را به دادستانی تحویل دهد.
وی تصریح کرد: کیفیت تجهیزات به‌خصوص تجهیزات داخلی پایین است که موجب کندی کار و حادثه شده است.
رئیس دادگستری رفسنجان بیان کرد: نیروی متخصص بومی کم است و یا نیست، نیروها تخصص کافی ندارند؛ اختیارات مس سرچشمه بسیار پایین است، رفسنجان به عنوان شهرستانی که بالاترین ذخایر معدنی را در کشور دارد بایستی اختیارات مدیر مجتمع بیشتر شود تا بتواند مواردی که مربوط به حفظ جان کارگر است را تأمین کند.
وی افزود: در زمینه آلودگی آمارها واقعی نیست که موجب مرگ پنهان شده است، در این زمینه مرگ‌ومیر و سرطان افزایش یافته که نیاز به تفحص و ارزیاب جهت بررسی آلایندگی و عوارض آن می‌باشد.
رمضانی گفت: حمل و نقل جاده ای بسیار فرسوده هستند که می‌تواند جان کارگر را به خطر بیندازد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به بازدیدهای میدانی در بعضی قراردادها شغل با سمت سازگار نیست، که حدود ٣٠٠نفر کارگر خدماتی دارد ولی راننده تراک یا سمت‌های دیگر هستند، این موضوع جرم است.

رمضانی ادامه داد: در موردی دیگر ۶٠٠نفر کارگر روزمزد داریم، آموزش ضعیف است، نحوه جذب، گزینش و نوع آزمون‌ها کارشناسی شده نیست برای مثال اول جذب نیرو میشود و بعد تست روانشناسی می‌گیرند که استراتژی مشخصی برای جذب نیرو وجود ندارد.

وی بیان کرد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی پرسنل که بعضا سال ساخت آنها به ١٣٨۶ می‌رسد، درصورت هرگونه اشکال فنی در هر اتوبوس جان ۴٠کارگر در خطر است.

رئیس دادگستری رفسنجان اظهار کرد: مشکلات و نواقص جاده‌ای بسیار زیاد است، نقاط حادثه‌خیز باید اصلاح شود. سیستم دیسپاچینگ و مانیتورینگ به‌منظور کنترل ایمنی راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: خودروهای سبک که در اختیار معدن هستند فرسودگی زیادی دارند و عدم اطمینان از عملکرد آن‌ها و عدم ارائه مدرک معایته فنی از مشکلات آن‌هاست.

رمضانی بیان کرد: کمبود نیرو در بخش ایمنی و آتشنشانی، مرکز تخصصی آموزش ایمنی حتما نزدیک به کارخانه باید احداث شود تا این حجم از تردد پرسنل را پوشش دهد، محورهای در گردش امور تغلیظ باید حتما حفاظ داشته باشند، راهکار سیستمی باید ارائه شود تا درصورت نبود حفاظ و یا باز بودن آن از استارت دستگاه جلوگیری شود.
وی افزود: به‌دلیل فرسوده بودن دستگاه‌های پالایشگاه که تولید کاتد را برعهده دارد حوادث متفاوتی در سالهای اخیر رخ داده که هرچه سریعتر باید برنامه به‌منظور ایجاد کارخانه جدید با فناوری روز اقدام شود.
رمضانی بیان کرد: پیگیری کامیون‌های اسید در شیفت عصر و شب صورت می‌گیرد و همچنین تردد کامیون‌ها در ساعات غیر مجاز در مسیرهای منتهی به رفسنجان انجام می‌گیرد که با توجه به الزامات حمل مواد خطرناک، مجاز به تردد در شهر نمی‌باشند.

وی تصریح کرد: به‌منظور کنترل معدن باید دستگاه رادار در محدوده معدن نصب شود که این دستگاه پیش‌بینی می‌کند که در روزهای آینده احتمال ریزش معدن وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دادگستری رفسنجان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان