مدیر ستاد دیه استان کرمان خبر داد:
ستاد دیه تاکنون ۳۶۸ زندانی رفسنجانی را آزاد کرد

  • شناسه خبر: 217291
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>مدیر ستاد دیه استان کرمان خبر داد:</span><br/>ستاد دیه تاکنون ۳۶۸ زندانی رفسنجانی را آزاد کرد

مدیر ستاد دیه استان کرمان گفت: از سال ۸۳ تا کنون بیش از ۵ هزار زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان کرمان آزاد شدند که از این تعداد ۳۶۸ نفر از زندان رفسنجان آزاد گردیدند.

خانه » اجتماعی » ستاد دیه تاکنون ۳۶۸ زندانی رفسنجانی را آزاد کرد

به گزارش خانه خشتی؛ سیدحجت‌الله موسوی قوام در دیداری که با امام جمعه و فرماندار رفسنجان و دیگر مسئولان این شهرستان در محل دفتر امام جمعه داشت اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۹ ریاست وقت؛ شهید لاجوردی در بازدید از زندان های استان تهران، با دیدن زندانیانی که جرائم غیر عمد دارند و بر اثر چالش های مالی همچون پرداخت دیه، چک برگشتی، حادثه کارگاهی و غیره گرفتار زندان شدند با تعدادی از خیرین و بازاریان تهران ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد را تشکیل می دهد.

وی افزود: به دنبال این برنامه در استان های کشور هم این ستاد تشکیل شد که در استان کرمان از سال ۸۰ راه اندازی و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد قوت گرفت.

موسوی قوام بیان کرد: در این ستاد زندانیانی که دارای جرائم غیر عمد هستند و بضاعت مالی ندارند شناسایی و گرهگشایی می شود که در استان کرمان از زمان تأسیس ستاد دیه بیش از ۵ هزار زندانی با کمک خیرین و ارائه تسهیلات از زندان ها آزاد شدند.

وی در خصوص تشریح برنامه های آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در  شهرستان رفسنجان هم بیان کرد: از سال ۸۳ تا کنون با برگزاری ۲۱ جشن گلریزان مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال جمع آوری و با این بودجه ۳۶۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان آزاد و به کانون گرم خانواده برگشتند.

او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم و ارزنده در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزاری جلسات صلح و سازش است  اضافه کرد: در رفسنجان ستاد دیه توانسته در این مدت جلسات صلح و سازش را برگزار و از شاکیان مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال تخفیف گرفته اند که به نفع این زندانیان بوده است.

حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز در این نشست آزادسازی زندانیانی که جرائم غیر عمد دارند را امری خداپسندانه دانست و افزود: انفاق گاهی با مال، گاهی با جان و گاهی نیز با آبروست که اگر با ایثار همراه باشد، مانع هلاکت اجتماع، سبب زیادی و جایگزینی مال، ایجاد روح فداکاری در انسان و آمرزش گناهان می‌شود.

وی در ادامه ضمن قدردانی از ستاد دیه استان به سبب برگزاری ویژه‌برنامه‌های جشن گلریزان و تشویق افراد جامعه به کار خیرخواهانه به ویژه آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان، گفت: همین نشان دادن کار خیر خود امر به معروف و تشویق به کار خیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
زندان رفسنجان ستاد دیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان