پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

فروغی از قاریان شهید حادثه منا می گوید

مهدی فروغی در حاشیه محفل انس با قرآن در مسجد جامع شهر صفاییه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، ضمن عرض تسلیت حادثه تلخ وادی منا در اعمال حج اظهار داشت: در اثر کم توجهی و کوتاهی آل سعود این جنایت رخ داد که متاسفانه جمع کثیری از هموطنان عزیزمان و همچنین پنج تن از دوستان خوبمان در کاروان قرآنی نور از جمله استاد حاج حسن دانش و حاج محسن حاج حسنی کارگر و سه تن از گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان را از دست دادیم.

وی افزود: این سعادتی بود برای جان باختگان که در سرزمین نور و سرزمین حج به بهترین مرگ که همان شهادت است برسند.

فروغی به همسفری خود با حاج حسن دانش  در حج در سال ۸۶ و شرکت در مسابقات کشوری با حضور وی اشاره کرد و گفت: با حاج محسن حاج حسنی نیز برنامه ای عصرها از شبکه سه در ماه مبارک رمضان  پخش میشد داشتیم ، او انسانی بدون کبر غرور، خوش اخلاق و نورانی و دارای دلی پاک و بی کینه بود.

قاری بین المللی از مسئولین کشور خواست تا بجای این که بعد از فوت این جوانان با ایمان و نورانی که باعث برکت و افتخار کشور هستند بها دهند قبل از مرگشان آنان را بشناسند.

وی یادآور شد: مسئولین  وظیفه دارند بجای معرفی رشته های دیگر که در کشور برگزار میشود  و باعث الگو برداری جوانان شده است ،هزینه های بیشتری برای آموزش و ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی داشته باشند.

فروغی تاکید کرد: با وجود شبکه های مجازی که به آسانی در اختیار جوانان قرار دارد و دشمن برای این کار هزینه میکند باید  همه دست در دست هم و یک صدا فضای شهرها و بخش ها را قرآنی کنیم و قبل از پر پر شدن، این جوانان نورانی و پاک دل معرفی و استعداد یابی شوند.

وی همچین راجع به وضعیت آموزش و سطح فرهنگ قرانی در شهرستان رفسنجان اظهار داشت: وضعیت در حد انتظار نبود در این دو روز استقبال خوب و پر برکتی از این جلسات شد اما نباید در سال فقط یک جلسه برگزار شود و این بار را همه مسئولین بر دوش بگیرند  تا با برگزاری جلسات آموزشی و قرائت قرآن فضای شهر و جوانان را با قرآن آمیخته کنیم تا جوانان با استعداد نیز کشف و برای کشور معرفی شوند.

گفتگو از : مجتبی نقی زاده

خروج از نسخه موبایل