پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

با سه طرح واحد تولیدی روستایی در رفسنجان موافقت شد

واحد تولیدی در رفسنجان

 به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در جلسه کارگروه اشتغال که در محل فرمانداری برگزار شد افزود: هنوز تسهیلات برای اجرای این طرح ها در روستاها پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح واحدهای تولیدی در روستاها می تواند از مهاجرت روستاییان جلوگیری کند ضمن اینکه تسهیلاتی که به این طرحها تعلق می گیرد بین ۳ تا ۷ درصد سود دارد.
ملانوری معاف از پرداخت مالیات توسط مجریان این طرح ها را مزیت دیگر واحدهای تولیدی مستقر در روستاها برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین بعد از بهره برداری از این طرح ها پرداخت اقساط تسهیلات شروع می شود.
وی اظهار کرد: در سال جدید در کنار تفاهمنامه های سرمایه گذاری، تفاهم نامه اشتغال نیز با بخش خصوصی به امضا می رسد.
فرماندار رفسنجان عنوان کرد: این تفاهم نامه انگیزه برای سرمایه گذاران ایجاد می کند و در نتیجه اشتغال پایدار هم در رفسنجان پدیدار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این راستا بحران بیکاری جوانان بهبود میابد و نقش کارایی اتباع بیگانه در فسنجان کم رنگ می شود.
در این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان هم گفت: شهرستان رفسنجان رتبه دوم و بیشترین جذب اعتبارات و تسهیلات مشاغل خانگی پس از کرمان را دارد.
محمد عسگری با بیان اینکه ارائه سقف تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان ۵۰ میلیون ریال است افزود: سال گذشته بیش از ۸٫۵ میلیارد اعتبارات مشاغل خانگی به رفسنجان پرداخت شد .
رئیس صندوق کارآفرینی امید شهرستان رفسنجان هم گفت: سال گذشته تسهیلات و اعتبارات اشتغالزایی در راستای مشاغل خانگی، کارفرمایی، خود اشتغالی، قرض الحسنه ازدواج و … به میزان بیش از ۳۸ میلیارد ریال به امر اشتغالزایی در این شهرستان اختصاص یافت.
سید یاسر سجادی افزود: ۸۴ درصد این اعتبار در قالب ۳۲ میلیارد ریال جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی به ۱۲۰ نفر در مجموع ۶٫۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و ۱۵ پرونده نیز در ردیف دریافت تسهیلات قرار گرفته اند که به زودی به متقاضیان پرداخت می شود.
سجادی عنوان کرد: همچنین سال گذشته تسهیلات ازدواج در رفسنجان به ۱۴۰ نفر بیش از ۴٫۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
همچنین رئیس کمیته امدار امام خمینی (ره) رفسنجان گفت: در طول سال گذشته بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۴۴۰ نفر واگذار شد.
رضا امیر حسینی افزود: ۳۹ میلیارد ریال از این اعتبارات از منابع بانکی بوده که به متقاضیان پرداخت شد.
خروج از نسخه موبایل