پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

حضور ۴۰۰ یاور امر به معروف و نهی از منکر در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام رمضانی پور صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان رفسنجان با بیان اینکه اصل امر به معروف و نهی از منکر مربوط به آحاد مردم است تصریح کرد: ارگان هایی همچوم نیروی انتظامی و بسیج دارای زیر ساختهای برای انجام بهتر این دو فریضه هستندو سایر ارگان ها نیز با به کمک آنها بیایند.

وی بی توجهی برخی افراد به روزه خواری در ماه مبارک رمضان را خلاف قانون دانست و گفت: بر طبق قانون هر کس بیش از سه مرتبه مباردت به روزه خواری در ملاعام کند جزای او قتل است.

رمضانی پور با بیان اینکه اغذیه فروشی ها در ماه مبارک می توانند کار خود از بعد از اذان مغرب آغاز کنند تصریح کرد: اصناف می تواند به کمک نیروی انتظامی بر این مغازه ها نظارت کنند و تذکر دهند.

وی همچنین راجع به وضع پوشش نامناسب فروشنده های مرد و زن در برخی مغازه های سطح شهر تذکر داد و گفت: بهتر است برخود جدی در این مورد نیز صورت گیرد.

رمضانی پور ادامه داد: مانکن های نامناسب همچنان در مغازه ها خودنمایی می کند در حالی که می توان با تذکر و در صورت عمل نشدن پلمپ مغازه صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان نیز در این جلسه  از حضور ۴۰۰ نفر یاور امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان خبر داد و گفت: همانطور که نماز واجب است خداوند امر به معروف و نهی از منکر را نیز واجب گردانیده است اگر همه ما از تذکر لسانی به راحتی رد شویم رفته رفته قبح کار هنجارشکنانه ریخته می شود اما با تذکر چندین نفر در امری موثر واقع می شود.

وی افزود: امر به معروف بحث تازه ای نیست، زمانیکه انجام یک منکر به حرمت شکنی در جامعه رسید نیروی انتظمی باید وارد عمل شود و اقدام کند.

 

 

خروج از نسخه موبایل