فضای ظاهری مغازه های عرضه پوشاک باید اصلاح گردد

  • شناسه خبر: 103387
فضای ظاهری مغازه های عرضه پوشاک باید اصلاح گردد

فرماندار رفسنجان گفت: باید با در نظر گرفتن منافع فروشندگان پوشاکی ،در زمینه ویترینها و پوشاکی که هنجارشکنی ایجاد می کنند و باعث ناهنجاری در جامعه می شود مقابله کنیم. .

خانه » اجتماعی » فضای ظاهری مغازه های عرضه پوشاک باید اصلاح گردد

به گزارش خانه خشتی، جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی در محل فرمانداری با حضور فرماندار ،رئیس دادگستری رفسنجان ،اعضای ستاد صیانت از حقوق شهروندی و اتحادیه صنف پوشاک ،دانشگاه ولی عصر و جمعی از مسئولین برگزار گردید.
در این جلسه در خصوص راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با مسئولین حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد .
حمید ملانوری فرماندار رفسنجان، حجاب و عفاف را از ارزشهای مهم جامعه دانست و اظهار داشت :با توجه به اهمیت موضوع حجاب و عفاف و ترویج آن در جامعه توسط نهادهای آموزشی و آموزش وپرورش و… در راستای جامعه با نشاط و تحکیم بنیانهای خانواده و از بین بردن ناهنجاریها در جامعه باید اقدام جدی صورت گیرد .
وی افزود : رعایت کردن دستوران دینی و شرعی که خداوند به ما ابلاغ کرده است کمک اساسی به خانواده می کند .
فرماندار رفسنجان راهپیمایی بانوان رفسنجانی در حمایت از عفاف و حجاب را امری مهم ارزیابی کرد و گفت :موضوعی که در دستور کار این ستاد می باشد مربوط می شود به اتاق اصناف ،اتحادیه و صنف پوشاک که با برنامه ریزی که انجام می شود فضای ظاهری مغازه های عرضه پوشاک باید اصلاح گردد .
ملانوری تصریح کرد :برای طراحی ویترینهای مغازه های پوشاکی، گروهی متشکل از اداره صنعت و معدن ،اصناف ،اتحادیه پوشاک ،نماینده حوزه علمیه (دفتر امام جمعه)، اداره ارشاد ،دانشگاه ولی عصر (عج) و آموزش و پرورش و .. تشکیل می گردد و در خصوص طراحی ویترین مغازه های پوشاکی نظرات این گروه مورد بررسی قرار می گیرد تا در خصوص چگونگی طراحی ویترینها تصمیم گیری شود .
وی منتقل شدن مانکن های زننده به داخل مغازه ها و نظارت دائمی بر فروشگاه ها پوشاکی را از جمله برنامه های در این حوزه عنوان کرد و گفت :رسانه ها و پایگاه های خبری در این هفته با اطلاع رسانی در خصوص عفاف و حجاب ونوشتن مقالات و مطالبی در این خصوص در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف می توانند نقش داشته باشند .
فرماندار به موضوع عدم رعایت حجاب درآموزشگاه های آزاد از جمله آموزشگاه های زبان اشاره کرد و گفت :آموزش و پرورش باید در راستا نظارت خود را بیشتر نماید و مطمئن باشیم انشاءا… این مشکل با برنامه و مدیریت حل شود .
فرماندار برگزاری نمایشگاه های تخصصی عفاف و حجاب را در این راستا مهم دانست وعنوان کرد :در همایش شهریورماه یک غرفه اختصاصی ویژه عفاف و حجاب برای عرضه پوشاک مناسب و ارائه طرحهای مناسب در نظر خواهیم گرفت .
وی تبلیغات شهرداری از جمله گذاشتن بنر و…و سخنرانی مبلغان در مساجد در این هفته در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را از جمله برنامه هایی دانست که صورت می گیرد .
فرماندار با اشاره به اینکه ما باید به صورت بومی شهرستان را مدیریت کنیم اظهار داشت :ما با در نظر گرفتن منافع فروشندگان پوشاکی ،در زمینه ویترینها و پوشاکی که هنجارشکنی ایجاد می کنند و باعث ناهنجاری در جامعه می شود مقابله کنیم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان