حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری مطرح کرد :

عمل به تکلیف عامل قرب به مقام شهید / ولایت پدر در خانواده باید حفظ شود

  • شناسه خبر: 126187
عمل به تکلیف عامل قرب به مقام شهید / ولایت پدر در خانواده باید حفظ شود

حجت الاسلام ماندگاری گفت : دشمن امروز فرزندان ما را مورد هدف قرار داده است، زنان مومنه و باحیا و مردان مومن ما مورد هدف قرار داده است ،شهدا به ما بشارت می دهند که اگر به تکلیف خود عمل کنید به مقام ما خواهید رسید .

خانه » رفسنجان » عمل به تکلیف عامل قرب به مقام شهید / ولایت پدر در خانواده باید حفظ شود

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در مراسم بزرگداشت سردار شهید محمد علی محمد صادقی در مسجد جامع روستای هرمز آباد رفسنجان به جایگاه مهم شهدا در قرآن اشاره کرد و اظهار داشت : شهدا با ما اتمام حجت می کنند ، خدا به شهدای در راه خودش عزت ،نورانیت ،بهشت جاودانی قول داده است .

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه دشمن امروز فرزندان ما را مورد هدف قرار داده است بیان داشت :دشمن زنان مومنه  و باحیا و مردان مومن  ما مورد هدف قرار داده است ،شهدا به ما بشارت می دهند که اگر به تکلیف خود عمل کنید به مقام ما خواهید رسید .

وی افزود :اگر انسان به تکلیف خود عمل کند خداوند به او کمک می کند ،مدیریت و ولایت پدر در خانواده باید حفظ شود ولی امروزه متاسفانه این موضوع کمرنگ شده است .

حجت الاسلام ماندگاری اذعان داشت :اگر میخواهید به جایگاه شهید صادقی برسید باید قدرت پدر با محبت عجین باشد ،پدری که محبت نداشته نباشد فاصله اش با فرزندان کمتر می شود ،امروز گرفتاریهای زندگی و فضاهای مجازی فرصت حرف زدن را از خانواده ها گرفته است .

وی بیان داشت :امروزباید فاصله بین فرزندان و پدر اصلاح شود وگرنه دشمن در بین انها نفوذ می کند و انها را از خانواده جدا می سازد .

حجت الاسلام ماندگاری عدالت محوری پدر را از دیگر عوامل رسیدن به جایگاه شهدا دانست و گفت :پدرها، عدالت را بین فرزندان رعایت کنند ،گذشت و سخاوت پدر از دیگر عوامل است که باید به ان تاکید داشته باشند .

وی به جایگاه مهم مادرو نقش ان در خانواده اشاره داشت و افزود :مادران هم به نوبه خود باید صالحه باشند ،مادران با حیا ادامه دهنده راه شهدا هستند ،مادر باید مطیع شوهرش باشد تا بچه ها از انها پیروی کنند .

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد :حفظ مال و ابروی  شوهر از دیگر وظایف زنهاست ،اگر زن و مرد تکلیف خود را انجام دهند ان خانواده ،خانواده ای است که فرزندان ان به شایستگی پرورش می یابند .

وی افزود :شهید صادقی بعد از ۳۳ سال به خانه بازگشته است و مادر و فرزندان ان شهید به خوبی و با احترام به استقبال رفتند ما باید از انها احترام را یاد بگیریم و اگر بخواهیم راه شهدا را ادامه بدهیم باید به وظایف خود عمل کنیم .

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد :فرزندان هم باید با پدر و مادر خود به احترام و ادب رفتار کنند و قران کریم هم به این موضوع اشاره دارد ،اطاعت و خدمت به  پدر و مادر هم از دیگر وظایف فرزندان می باشد .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان