تأثیر جایگاه بالای معلمی در مسیر پیشرفت کشور

  • شناسه خبر: 216737
تأثیر جایگاه بالای معلمی در مسیر پیشرفت کشور

امام جمعه موقت رفسنجان بر جایگاه بالای معلمی در مسیر پیشرفت کشور و تربیت دانش آموزان تاکیید کرد.

خانه » اجتماعی » تأثیر جایگاه بالای معلمی در مسیر پیشرفت کشور

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته وقف گفت : یکی از راه های ماندگاری و زنده ماندن وقف است. تا زمانی که مال موقوفه مورد استفاده قرار می گیرد یعنی من دارم در این دنیا زندگی می کنم

وی ادامه داد : زندگی و زنده بودن بهره مند شدن از این دنیا است. افراد زیادی صد سال زندگی می کنند اما بهره ای از این دنیا نمی برند، حساب این هست که از این مزرعه ی دنیا برای آخرت توشه ای برگیریم. یکی از سنت های بسیار نیکو و پسندیده جامعه اسلامی در هر دورانی با هر حاکمیتی که ماندگار بوده سنت وقف بوده است.

حسینی ضمن فرا رسیدن ماه مهر بیان کرد : یکشنبه اول مهرماه آغاز سال تحصیلی جدید و فصل خزان است. معلمین و استادید باید این نکته را یادآور باشند که کالایی که شما با آن سر و کار دارید و آن را پرورش می‌دهید قرار است از این کالا چیزی در بیاید به نام انسان اشرف مخلوقات.

وی افزود : خداوند تعلیم و تربیت و هدایت بنده ای را در اختیار ما قرار داده است که نباید با کلام، خشم و رعایت نکردن راه و رسم تعلیم و تربیت آن دانش آموز را به مسیری غیر از مسیری که خداوند خواسته رهنمون کرد.

خطیب جمعه موقت رفسنجان گفت : جایگاه معلمی، جایگاه کمی نیست، بعد از مقام رسالت انبیاء و پیامبران که به عنوان معلم تمام بشریت هستند باید این سرمایه ( دانش آموزان و دانشجویان) را بالا بگیرید و با سعه صدر و با توان علمی و برخورد مهربان خود دانش آموزانی را تحویل این مسیر بدهیم که فردا مایه سرافرازی کشور شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان