نمایشگاه آثار کالیگرافی در رفسنجان افتتاح شد

  • شناسه خبر: 217189
نمایشگاه آثار کالیگرافی در رفسنجان افتتاح شد

کالیگرافی یکی از شاخه‌های هنری پرطرفدار است که به معنای هنر زیبای نوشتن و دانش درست نویسی شکل صحیح کلمات بوده و طرفداران بسیاری دارد که پیدایش آن به زمان‌های قدیم و حدود ۳۰۰۰ سال قبل باز می‌گردد که در این زمینه اثر ۱۷ هنرجوی بانو در رفسنجان به نمایش در آمد.

خانه » فرهنگ و هنر » نمایشگاه آثار کالیگرافی در رفسنجان افتتاح شد

به گزارش خانه خشتی؛ هنر یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر زندگی بشر است که از زمان‌های گذشته تا به امروز در اشکال مختلف و متنوع در جوامع و فرهنگ‌های متعدد حضور داشته است. خطاطی و خوشنویسی نیز یکی از شاخه‌های هنری جذاب هستند که با نام کالیگرافی (Calligraphy) شناخته می‌شوند و به هنر زیبا نوشتن اشاره دارند. نمونه بارز این هنر، خط نستعلیق است که از انواع مختلف آن در نوشتار قرآن کریم استفاده شده است

که در این زمینه نمایشگاه گروه هنری گلاویژ، مجموعه آثار هنرجویان هنرکده گلاویژ به سرپرستی زهرا رحمانی در سبک کالیگرافی با ادغام با بقیه هنرها در محل سرای بهشتی ( گالری باران) با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رفسنجان، رئیس خانه مطبوعات شهرستان و تعدادی از مسئولین برگزار و مورد بازدید عموم قرار گرفت. 

در این نمایشگاه آثار هفده هنرجو گروه هنری گلاویژ قرار داشته که به مدت سه روز از تاریخ ۱۹ مهرماه الی ۲۱ مهرماه مورد بازدید عموم قرار گرفت.


گزارش از: بهرخ امیری
انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان